Menu
Jak złożyć wniosek o nadanie statusu osoby osiedlonej w UK

Jak złożyć wniosek o nadanie status…

Aby uzyskać status osoby osiedlonej...

Prawa przysługujące w ramach statusu osoby osiedlonej w UK

Prawa przysługujące w ramach status…

Jeśli Wielka Brytania wystąpi z Uni...

Status osoby osiedlonej w Wielkiej Brytanii

Status osoby osiedlonej w Wielkiej …

Nadal nie wiadomo kiedy Wielka Bryt...

Kody podatkowe w Wielkiej Brytanii - 2019/2020

Kody podatkowe w Wielkiej Brytanii …

Kody podatkowe stosowane w Wielkiej...

Progi podatkowe w UK - rok podatkowy 2019/2020

Progi podatkowe w UK - rok podatkow…

Now rok podatkowy w Wielkiej Brytan...

Od kwietnia 2019 wrosła płaca minimalna w UK - rok 2019/2020

Od kwietnia 2019 wrosła płaca minim…

W kwietniu 2019 roku wzrosło najniż...

Brexit – jak uzyskać międzynarodowe prawo jazdy

Brexit – jak uzyskać międzynarodowe…

Po opuszczeniu Unii Europejskiej pr...

Brexit a prawo jazdy

Brexit a prawo jazdy

Istnieje duże prawdopodobieństwo, ż...

Jak obniżyć wydatki na leki w Anglii

Jak obniżyć wydatki na leki w Angli…

Leki wszędzie są drogie, wielu chwa...

Co nas czeka po brexicie?

Co nas czeka po brexicie?

Londyn i Bruksela uzgodniły już, ja...

Dni wolne od pracy w 2018 i 2019 roku w Wielkiej Brytanii

Dni wolne od pracy w 2018 i 2019 ro…

Bank holidays (święta publiczne) oz...

Emerytura w UE

Emerytura w UE

Przepisy unijne i dwustronne u...

Prev Next
  1. Finanse
  2. Polska
  3. Wielka Brytania
  4. Kościół
  5. Sport
  6. Zdrowie
Kredyt hipoteczny - jak nie dać się zrobić w bambuko

Kredyt hipoteczny - …

Od początku roku polskie banki udzielają coraz wię...

Inwestycje w nieruchomości stają się coraz popularniejsze

Inwestycje w nieruch…

Crowdfunding nieruchomości na świecie zyskuje na p...

Nareszcie w Polsce pojawią się całkowicie darmowe konta bankowe

Nareszcie w Polsce p…

Od 8 sierpnia wejdą w życie przepisy zobowiązujące...

Prawie 3 mln Polaków ma problem ze spłatą pożyczek i kredytów

Prawie 3 mln Polaków…

W trzecim kwartale 2018 roku w bazach BIK ora...

Lody stały się ulubionym deserem Polaków

Lody stały się ulubi…

Lody, poza ochłodą w upalne dni, dają ok...

Tytuł Miss Polski dał mi pewność siebie

Tytuł Miss Polski da…

Startując w konkursie Miss Polski, Olga Buław...

Polacy wracają z emigracji – raport

Polacy wracają z emi…

Na podstawie 22411 zleceń przeprowadzek zrealizowa...

Orange i Ericsson testują technologię 5G

Orange i Ericsson te…

Sieć 5G będzie początkiem kolejnego etapu rew...

Progi podatkowe w UK - rok podatkowy 2019/2020

Progi podatkowe w UK…

Now rok podatkowy w Wielkiej Brytanii rozpoczął si...

Podwyżka abonamentu telewizyjnego w UK

Podwyżka abonamentu …

Od 1 kwietnia 2018 roku wzrasta cena abonamentu te...

Płaca minimalna w UK - rok 2019/2020

Płaca minimalna w UK…

Od kwietnia 2019 roku wzrosło najniższe wynagrodze...

Nowe polimerowe banknoty 5- i 10-funtowe

Nowe polimerowe bank…

14 września 2017 roku rozpoczęła się zamiana papie...

Kiedy przyjdzie królestwo - Daję Słowo na niedzielę 11-08-2019

Kiedy przyjdzie król…

Co weryfikuje twoje serce? O braku potomstwa, pien...

Zatrzaśnięte drzwi - Daję Słowo na niedzielę 25-08-2019

Zatrzaśnięte drzwi -…

Dlaczego i jak, Pan Bóg się wtrąca w nasze życie, ...

Zamęt w sercu - Daję Słowo na VI niedzielę Wielkanocy - 26-05-2019

Zamęt w sercu - Daję…

W dzisiejszych rozważaniach będzie o pewnych ludzi...

Muzeum Archidiecezji Warszawskiej zaprasza na wystawę ANIMA MEA

Muzeum Archidiecezji…

Czy zastanawialiście się kiedyś jak wygląda wasza ...

Przebadaj się zanim zaczniesz uprawiać sport

Przebadaj się zanim …

Ponad 60 procent Polaków regularnie uprawia jakąś ...

Problem z odpornością u sportowców

Problem z odporności…

Niekorzystnym skutkiem zwiększonej aktywności fizy...

Chcesz schudnąć - ćwicz rano

Chcesz schudnąć - ćw…

Na skuteczność treningów wpływa nie tylko sys...

Nowatorska metoda ćwiczeń Fit&Slide

Nowatorska metoda ćw…

Technika Fit&Slide to alternatywa choćby dla&n...

Teraz organizm buduje odporność - czas na lżejsze potrawy

Teraz organizm buduj…

Mniej białka, a więcej warzyw i owoców - tak powin...

Dynia - niedoceniane worzywo

Dynia - niedoceniane…

Dynia jest jednym z najbardziej niedocenianych war...

Słodzić czy nie słodzić?

Słodzić czy nie słod…

Cukier czy może słodzik, czym słodzić, a może zrez...

Warzywa i owoce wspomagają odchudzanie

Warzywa i owoce wspo…

Ze względu na wysoką zawartość wody oraz znik...

Chłodniki warzywne orzeźwiają w upalne dni

pixabay.com pixabay.com

Lato sprzyja odchudzaniu i zdrowemu odżywianiu. Potrawy z warzyw są niskokaloryczne, dostarczają niezbędnych witamin i składników mineralnych, a jednocześnie wspaniale orzeźwiają. W upalne dni najlepiej sprawdzają się chłodniki, czyli zupy na zimno, które dodatkowo nawadniają organizm.

Lato to doskonały moment na zmianę codziennej diety na zdrową i niskokaloryczną. Wysokie temperatury zmniejszają bowiem ochotę na ciężkie i tłuste potrawy, a wzmagają apetyt na lekkie dania na bazie warzyw i owoców. Warzywa są jednym z najlepszych źródeł witamin i składników mineralnych, niezbędnych dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Są to m.in. witaminy, zwłaszcza C, E oraz witaminy z grupy B, a także błonnik i potas, które regulują trawienie. Latem warzywa można spożywać na wiele ciekawych sposobów, dzięki czemu unika się nudy w jadłospisie.

– To bardzo dobry moment, żeby zacząć jeść więcej warzyw. Jest najrozmaitsza i olbrzymia liczba sałatek, które możemy zrobić. W internecie jest wiele przepisów. Natomiast, aby sałatka była jeszcze bardziej wartościowa dla organizmu, należy dodać dresing na bazie oleju czy majonezu, który sprawi, że dostarczymy z takim daniem również niezbędnych tłuszczów omega-3 i omega-6 – mówi agencji informacyjnej Newseria Iwonna Niegowska, specjalista ds. żywienia.

Oprócz sałatek idealnym sposobem na jedzenie warzyw w lecie są chłodniki. Zupy te są niskokaloryczne, a jednocześnie bardzo sycące i orzeźwiające. Chłodniki na bazie kefiru lub jogurtu są doskonałym źródłem białka, fosforu, wapnia, witamin A, C, B1 i B2, wpływają więc pozytywnie na problemy układu trawienia, np. wzdęcia lub niestrawność, wzmacniają układ odpornościowy i pomagają osobom cierpiącym na osteoporozę. Zupy na bazie zakwasu natomiast wzmacniają odporność, usprawniają procesy trawienia, pomagają w regulowaniu poziomu cholesterolu oraz zwalczają wolne rodniki.

Taki chłodnik ukraiński to jedna z najbardziej prozdrowotnych potraw w kuchni tradycyjnej. Przygotowujemy wywar z buraczków bądź botwinki, te buraki później zjadamy, dodajemy jeszcze do tego ogórka, kefir bądź zsiadłe mleko, a nawet jajko gotowane bądź mięso z kurczaka. W ten sposób dostarczamy sobie cennego białka oraz płynów, składników mineralnych i wszystkiego, co dobre w warzywach – mówi Iwonna Niegowska.

Chłodniki zawierają dużą ilość wody, są więc idealne na lato, gdy ludzie więcej się pocą, a tym samym tracą cenne składniki mineralne. Zupy są bardzo dobrym źródłem płynów, niezastąpiona jest także woda mineralna. Podczas wysokich temperatur warto pić wodę wysokozmineralizowaną, która szybko uzupełnia utracone składniki mineralne. W pozostałe dni lepiej jednak spożywać wodę średnio zmineralizowaną. Dobrze jest wybierać wody zawierające wapń i magnez – tych pierwiastków najczęściej brakuje bowiem w codziennej diecie.

Woda jest tutaj niezastąpionym nawadniaczem, natomiast można również orzeźwić się w bardzo przyjemny sposób, pijąc zimną herbatę zieloną lub białą z dodatkiem ziół i owoców. Ważne jest przede wszystkim to, żeby były to napoje bez cukru, bo nie ma sensu dodawać sobie dodatkowych kalorii – mówi Iwonna Niegowska.

Zdrowe odżywianie warto połączyć z aktywnością fizyczną, co w lecie jest również stosunkowo proste. Piękna pogoda i długie dni sprzyjają spacerom, bieganiu, jeździe na rowerze. Można także uczestniczyć w zajęciach jogi lub aerobiku na świeżym powietrzu, a nawet poćwiczyć na plenerowych siłowniach.

 

 źródło : newseria.pl

hrs-red-132-63


Media

Wywiad - newseria.pl

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.

Powrót na górę

Reklama

Bestsellery

Jesteś wartościowa! 10-tygodniowy trening doceniania siebie
  • Autor: Małgorzata Trzaskowska
  • Cena: 37.00 22.20 zł
Dodaj Jesteś wartościowa! 10-tygodniowy trening doceniania siebie do koszyka

Podróżowanie

Kościół katolicki

Dziękujemy za odwiedzenie naszego portalu i wykazaną aktywność. Zapraszamy ponownie.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są pliki „cookies”?

Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Do czego używamy plików „cookies”?

W cookies znajdują się niezbędne informacje do prawidłowego funkcjonowania serwisu, w szczególności procesu autoryzacji (logowania), uproszczenia operacji związanych z lepszym dopasowaniem serwisu do potrzeb Użytkownika, tworzenia statystyk oglądalności oraz w przypadku realizacji dodatkowych funkcjonalności serwisu np. liczników, sond, sklepów internetowych, serwowania reklam. Informacje zawarte w cookies mogą być odczytywane wyłącznie przez serwer, który je utworzył.

Jakich plików „cookies” używamy?

Powszechnie stosowane są dwa rodzaje plików cookie – sesyjne oraz stałe. „Cookies” sesyjne, to pliki tymczasowe, które pozostają na urządzeniu użytkownika do momentu wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki. „Cookies” stałe pozostają w pamięci urządzenia użytkownika przez czas określony w ich parametrach lub do momentu ich ręcznego usunięcia.

Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Warunkiem działania „cookies” jest ich akceptacja w przeglądarce oraz ich nie usuwanie. Większość przeglądarek, z których można korzystać na komputerach, smartfonach czy innych urządzeniach, domyślnie akceptuje pliki „cookies”. Można zmienić te zasady w ustawieniach przeglądarki, najczęściej w zakładce Prywatność. Użytkownik może zablokować automatyczną obsługę plików cookie bądź ustawić, aby przeglądarka informowała o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w zakładce Pomoc w menu przeglądarki. Prosimy jednak pamiętać, że wyłączenie plików „cookies” może mieć wpływ na wyświetlanie naszej strony oraz na możliwość korzystania z niektórych jej funkcjonalności.

Gwarantujemy, że „cookies”, których używamy mają na celu jedynie poprawę działania serwisu, nie śledzą Użytkownika, nie są wykorzystywane do analizy pod kątem dostarczania Użytkownikowi sprofilowanych reklam lub innych celów marketingowych oraz nie zapisują informacji o stronach, które Użytkownik odwiedził w Internecie.

Uwaga! Na naszej stronie internetowej mogą znajdować się odwołania do innych serwisów internetowych, które stosują własne polityki prywatności. Rekomendujemy zapoznanie się z każdą z takich polityk, ponieważ anglia4u.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych serwisach.

Wyrażenie zgody na przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych.

Przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych wymaga zgody Użytkownika. Użytkownik może wyrazić zgodę, o której mowa w zdaniu poprzedzającym za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego urządzeniu. Takim oprogramowaniem jest przeglądarka internetowa. Najczęściej oprogramowanie przeznaczone do przeglądania stron www (przeglądarka internetowa) domyślnie zezwala na przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu użytkownika dlatego prosimy o sprawdzenie ustawień swojej przeglądarki. Informacja o zmianie tych ustawień jest przedstawiona poniżej.

Mozilla Firefox

W menu Narzędzia wybierz Opcje, a następnie zakładkę Prywatność. Tam możesz wyłączyć zapisywanie plików cookies w ogóle, bądź usunąć pojedyncze "ciasteczka".

Google Chrome

W menu w prawym górnym rogu przeglądarki wybierz Narzędzia oraz Wyczyść dane przeglądania... Tam możesz usunąć wszystkie pliki cookies, a także, klikając Więcej informacji, przejść do strony pomocy, z której dowiesz się jak dotrzeć do zaawansowanych ustawień plików cookies.

Internet Explorer

W menu Narzędzia wybierz Opcje internetowe, a następnie zakładkę Prywatność. Suwakiem możesz zmieniać ogólny poziom prywatności. Możesz też określać warunki dla poszczególnych serwisów internetowych po kliknięciu przycisku Witryny.

Opera

Otwórz menu Opera i wybierz Ustawienia, a następnie Wyczyść historię przeglądania... Tam możesz usunąć pliki cookies, a także przejść do szczegółowych ustawień klikając przycisk Zarządzaj ciasteczkami...

Apple Safari

W menu Safari wybierz Preferencje, a następnie zakładkę Prywatność, gdzie możesz zarządzać plikami cookies.