Menu
Płaca minimalna w UK - rok 2018/2019

Płaca minimalna w UK - rok 2018/201…

Od kwietnia 2018 roku wzrosło najni...

Rok podatkowy 2018/2019 w UK - progi podatkowe

Rok podatkowy 2018/2019 w UK - prog…

Now rok podatkowy w Wielkiej Brytan...

Linia 111 poszerza zakres porad medycznych dla pacjentów z Londynu i okolic

Linia 111 poszerza zakres porad med…

Szacuje się, że 768 404 mieszk...

36% lekarzy w brytyjskich szpitalach to obcokrajowcy

36% lekarzy w brytyjskich szpitalac…

Brytyjska służba zdrowia cierpi na ...

Emerytura w UE

Emerytura w UE

Przepisy unijne i dwustronne u...

Brexit zakończy swobodne poruszanie się między UK a UE

Brexit zakończy swobodne poruszanie…

Brytyjski minister do spraw imigrac...

State Pension - emerytura w Wielkiej Brytanii

State Pension - emerytura w Wielkie…

Wielu z nas wydaje się że brytyjska...

Dni wolne od pracy w 2017 i 2018 roku w Wielkiej Brytanii

Dni wolne od pracy w 2017 i 2018 ro…

Bank holidays (święta publiczne) oz...

National Living Wage nowy wskaźnik płacy minimalnej w UK

National Living Wage nowy wskaźnik …

Od kwietnia 2016 roku zacznie obowi...

TOPCASHBACK, czyli jak zarabiać kupując w Internecie

TOPCASHBACK, czyli jak zarabiać kup…

Ostatnio dość popularne stały się o...

Jak uzyskać potwierdzenie rezydentury w Wielkiej Brytanii

Jak uzyskać potwierdzenie rezydentu…

Obywatele Unii Europejskiej mogą pr...

Msze święte w języku polskim

Msze święte w języku polskim

Duża liczba imigrantów z Polski, a ...

Prev Next
  1. Finanse
  2. Polska
  3. Wielka Brytania
  4. Kościół
  5. Sport
  6. Zdrowie
Stabilna pozycja złotówki

Stabilna pozycja zło…

Nie powinno być szoku, skoku kursów i dużych zmian...

W jaki sposób uzyskać kredyt na kupno nieruchomości?

W jaki sposób uzyska…

Kupno własnego mieszkania to marzenie wielu Polakó...

Popularna forma płatności w Polsce? Poznaj statystyki!

Popularna forma płat…

Czy wiesz, że od 2015 roku rośnie obrót i popularn...

Chiński juan – coraz ważniejszy w globalnej gospodarce

Chiński juan – coraz…

Znaczenie polityczne i gospodarcze Chin na arenie ...

Finał akcji Tornister Pełen Uśmiechów już w niedzielę!

Finał akcji Torniste…

Już w najbliższą niedzielę 27 sierpnia odbędzie si...

Głodowe emerytury dla dzisiejszych 20-latków

Głodowe emerytury dl…

Po przejściu na emeryturę pokolenie obecnych 20-la...

Rozliczenia z fiskusem - ulga dla oszczędzających na emeryturę

Rozliczenia z fiskus…

Wpłaty na indywidualne konta zabezpieczenia emeryt...

Polska konkurencja dla Google i GoPro

Polska konkurencja d…

Zaledwie kilka firm na świecie opracowało algorytm...

Nie samym rosołem żyje Polak w Londynie

Nie samym rosołem ży…

Wielu z nas mieszka na Wyspach już 10 lat lub...

Ponownie pogoda zaskoczyła lotnisko w Luton

Ponownie pogoda zask…

Lotnisko w Luton ponownie nie sprostało wyzwaniom ...

Bezpieczna przyszłość Polaków w Wielkiej Brytanii

Bezpieczna przyszłoś…

Przyśpieszone wybory w Wielkiej Brytanii na nowo r...

NHS namawia do konsultacji problemów medycznych z farmaceutami

NHS namawia do konsu…

Miliony rodziców mogłoby zaoszczędzić nieco czasu,...

Przez wodę - 'Daję słowo' na I niedzielę Wielkiego Postu

Przez wodę - 'Daję s…

Franciszkańskie rozważanie "Daję Słowo" na I niedz...

Miłosierdzie jest jedno - Wigilijne Dzieło Pomocy Dzieciom

Miłosierdzie jest je…

Wigilijne Dzieło Pomocy Dzieciom to najbardziej ro...

Surowy Jezus - "Daję słowo"

Surowy Jezus - …

Czy Pan Jezus był surowy i dlaczego? O tym, co wid...

Tornister Pełen Uśmiechów - 2017

Tornister Pełen Uśmi…

Caritas w Polsce po raz dziewiąty rozpoczyna akcję...

Przebadaj się zanim zaczniesz uprawiać sport

Przebadaj się zanim …

Ponad 60 procent Polaków regularnie uprawia jakąś ...

Nowatorska metoda ćwiczeń Fit&Slide

Nowatorska metoda ćw…

Technika Fit&Slide to alternatywa choćby dla&n...

82 do 2066

82 do 2066

Można było się spodziewać, że FIFA powiększy liczb...

Europejskie ligi piłkarskie notują rekordowe przychody

Europejskie ligi pił…

Europejskie ligi piłkarskie zarabiają więcej niż k...

Połowa Polaków stosuje diety odchudzające

Połowa Polaków stosu…

Polskie społeczeństwo tyje w coraz szybszym t...

Dynia - niedoceniane worzywo

Dynia - niedoceniane…

Dynia jest jednym z najbardziej niedocenianych war...

Zupa sposobem na oczyszczenie organizmu

Zupa sposobem na ocz…

Smażona ryba, frytki, lody – podczas wakacji chętn...

Owocowy eliksir młodości - owoce granatu

Owocowy eliksir młod…

Owoc granatu działa bardzo korzystnie na nasz orga...

Teraz organizm buduje odporność - czas na lżejsze potrawy

udostępnione przez newsrm.tv udostępnione przez newsrm.tv

Mniej białka, a więcej warzyw i owoców - tak powinna wyglądać zdrowa dieta latem. W upalne dni nasz organizm nie potrzebuje dodatkowych kalorii i dlatego powinniśmy sięgać po lżejsze i zdrowe przekąski. Co najlepiej jeść i pić żeby w upał dobrze się czuć i wzmocnić swoją odporność?

- Powinniśmy skupić się na roślinach, na warzywach i owocach, gdyż teraz jest sezon na te produkty i właśnie teraz mają one najwięcej wartości odżywczych. To jest także moment, kiedy musimy zbudować naszą odporność, żeby w okresie jesiennym móc się chronić przed chorobami. Dlatego teraz warto sięgać po sałatki, surówki, soki, musy - to wszystko powinno znaleźć się w naszej diecie - mówi newsrm.tv Zuzanna Antecka, dietetyk, psycholog.

Prawidłowa, letnia dieta powinna składać się przede wszystkim ze świeżych warzyw i owoców, które dostępne są w sezonie na wyciągnięcie ręki. To właśnie teraz warzywa i owoce mają najwięcej witamin i składników mineralnych – bogate są w witaminy C, E, beta karoten, a także magnez, potas, sód oraz cynk. Są nie tylko smaczne, ale również niskokaloryczne, dlatego można sięgać po nie praktycznie bez ograniczeń.

- Łatwo dostępne warzywa i owoce pozwalają nam na urozmaicanie codziennego jadłospisu. Możemy włączyć je do naszej diety na surowo albo w postaci przetworzonej. W upalne dni jedzmy dania lekkie, takie jak sałatki i surówki warzywne, które są sycące, ale nie pozostawiają uczucia ciężkości w żołądku. Porcję warzyw lub owoców można zastąpić także sokiem. Wypicie szklanki soku codziennie daje niemalże tyle samo korzyści, co zjedzenie porcji warzyw i owoców – podkreśla dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska, Kierownik Pracowni Dietetyki Pediatrycznej Instytutu Pediatrii, UJ CM w Krakowie i ekspert kampanii „Soki i musy – witaminy w smart formie”.

W lato powinniśmy spożywać jak najwięcej produktów pochodzenia roślinnego, ograniczając ilość spożywanego białka zwierzęcego. Nadmiar białka i nasyconych kwasów tłuszczowych obecnych w mięsie, magazynuje się w organizmie w postaci zbędnych kilogramów. Nie rezygnujmy jednak całkowicie z ryb i produktów mięsnych – wybierajmy za to mięso chude i lekkostrawne, np.  cielęcinę czy drób.

Choć kochamy lato, upał może być czasem nie lada problemem. Pamiętajmy, że przy temperaturze przekraczającej 30 stopni, odpowiednia ilość płynów to absolutna podstawa. Aby ograniczyć ryzyko odwodnienia organizmu należy sięgnąć po wodę mineralną, która szybko zgasi pragnienie. Niestety woda, choć nawadnia organizm, nie zawiera witamin - dostarcza nam jedynie kilku składników mineralnych. Ważnym składnikiem mineralnym odpowiadającym za prawidłowe nawodnienie komórek naszego organizmu jest potas, który znajdziemy w owocach (szczególnie w bananach) oraz warzywach (np. w pomidorach). Wysoką zawartość potasu posiada sok pomidorowy.

- Dobrym pomysłem na lato są schłodzone soki owocowe i warzywne, które nie dostarczają pustych kalorii, a są bogatym źródłem wartości odżywczych i mikroelementów. Pamiętajmy, aby wybierać naturalne soki 100%, które nie zawierają cukru ani żadnych sztucznych dodatków. Codzienne należy wypijać minimum półtora litra płynów, a w upalne dni nawet dwa litry. Należy pamiętać, że źródłem wody dla naszego organizmu jest nie tylko woda, którą piejmy, ale również woda zawarta w owocach, warzywach czy sokach – radzi dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska.

Oprócz produktów roślinnych oraz dużej ilości płynów, late warto wybrać nabiał, w szczególności fermentowane produkty mleczne, takie jak jogurt, kefir czy maślanka. Świetnie gaszą pragnienie i są źródłem probiotyków, które poprawiają pracę przewodu pokarmowego.

Najlepsze efekty uzyskamy, gdy do racjonalnego i lekkostrawnego odżywiania dołączymy aktywność fizyczną, której sprzyja piękna pogoda i czas urlopów. Nawet podczas spaceru spalamy kalorie i zmuszamy nasze mięśnie do pracy. Dzięki temu pozbędziemy się zbędnych kilogramów i poprawimy ogólną kondycję naszego organizmu.

 

 źródło : newsrm.tv

hrs-red-132-63


Media

Zuzanna Antecka, dietetyk, psycholog

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.

Powrót na górę

Reklama

Bestsellery

Druga szansa, czyli jak odzyskać swoją byłą partnerkę
  • Autor: Marcin Szabelski
  • Cena: 32.90 zł
Dodaj Druga szansa, czyli jak odzyskać swoją byłą partnerkę do koszyka

Podróżowanie

Kościół katolicki

Dziękujemy za odwiedzenie naszego portalu i wykazaną aktywność. Zapraszamy ponownie.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są pliki „cookies”?

Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Do czego używamy plików „cookies”?

W cookies znajdują się niezbędne informacje do prawidłowego funkcjonowania serwisu, w szczególności procesu autoryzacji (logowania), uproszczenia operacji związanych z lepszym dopasowaniem serwisu do potrzeb Użytkownika, tworzenia statystyk oglądalności oraz w przypadku realizacji dodatkowych funkcjonalności serwisu np. liczników, sond, sklepów internetowych, serwowania reklam. Informacje zawarte w cookies mogą być odczytywane wyłącznie przez serwer, który je utworzył.

Jakich plików „cookies” używamy?

Powszechnie stosowane są dwa rodzaje plików cookie – sesyjne oraz stałe. „Cookies” sesyjne, to pliki tymczasowe, które pozostają na urządzeniu użytkownika do momentu wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki. „Cookies” stałe pozostają w pamięci urządzenia użytkownika przez czas określony w ich parametrach lub do momentu ich ręcznego usunięcia.

Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Warunkiem działania „cookies” jest ich akceptacja w przeglądarce oraz ich nie usuwanie. Większość przeglądarek, z których można korzystać na komputerach, smartfonach czy innych urządzeniach, domyślnie akceptuje pliki „cookies”. Można zmienić te zasady w ustawieniach przeglądarki, najczęściej w zakładce Prywatność. Użytkownik może zablokować automatyczną obsługę plików cookie bądź ustawić, aby przeglądarka informowała o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w zakładce Pomoc w menu przeglądarki. Prosimy jednak pamiętać, że wyłączenie plików „cookies” może mieć wpływ na wyświetlanie naszej strony oraz na możliwość korzystania z niektórych jej funkcjonalności.

Gwarantujemy, że „cookies”, których używamy mają na celu jedynie poprawę działania serwisu, nie śledzą Użytkownika, nie są wykorzystywane do analizy pod kątem dostarczania Użytkownikowi sprofilowanych reklam lub innych celów marketingowych oraz nie zapisują informacji o stronach, które Użytkownik odwiedził w Internecie.

Uwaga! Na naszej stronie internetowej mogą znajdować się odwołania do innych serwisów internetowych, które stosują własne polityki prywatności. Rekomendujemy zapoznanie się z każdą z takich polityk, ponieważ anglia4u.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych serwisach.

Wyrażenie zgody na przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych.

Przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych wymaga zgody Użytkownika. Użytkownik może wyrazić zgodę, o której mowa w zdaniu poprzedzającym za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego urządzeniu. Takim oprogramowaniem jest przeglądarka internetowa. Najczęściej oprogramowanie przeznaczone do przeglądania stron www (przeglądarka internetowa) domyślnie zezwala na przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu użytkownika dlatego prosimy o sprawdzenie ustawień swojej przeglądarki. Informacja o zmianie tych ustawień jest przedstawiona poniżej.

Mozilla Firefox

W menu Narzędzia wybierz Opcje, a następnie zakładkę Prywatność. Tam możesz wyłączyć zapisywanie plików cookies w ogóle, bądź usunąć pojedyncze "ciasteczka".

Google Chrome

W menu w prawym górnym rogu przeglądarki wybierz Narzędzia oraz Wyczyść dane przeglądania... Tam możesz usunąć wszystkie pliki cookies, a także, klikając Więcej informacji, przejść do strony pomocy, z której dowiesz się jak dotrzeć do zaawansowanych ustawień plików cookies.

Internet Explorer

W menu Narzędzia wybierz Opcje internetowe, a następnie zakładkę Prywatność. Suwakiem możesz zmieniać ogólny poziom prywatności. Możesz też określać warunki dla poszczególnych serwisów internetowych po kliknięciu przycisku Witryny.

Opera

Otwórz menu Opera i wybierz Ustawienia, a następnie Wyczyść historię przeglądania... Tam możesz usunąć pliki cookies, a także przejść do szczegółowych ustawień klikając przycisk Zarządzaj ciasteczkami...

Apple Safari

W menu Safari wybierz Preferencje, a następnie zakładkę Prywatność, gdzie możesz zarządzać plikami cookies.