Menu
Kody podatkowe w Wielkiej Brytanii - 2019/2020

Kody podatkowe w Wielkiej Brytanii …

Kody podatkowe stosowane w Wielkiej...

Progi podatkowe w UK - rok podatkowy 2019/2020

Progi podatkowe w UK - rok podatkow…

Now rok podatkowy w Wielkiej Brytan...

Od kwietnia 2019 wrosła płaca minimalna w UK - rok 2019/2020

Od kwietnia 2019 wrosła płaca minim…

W kwietniu 2019 roku wzrosło najniż...

Brexit – jak uzyskać międzynarodowe prawo jazdy

Brexit – jak uzyskać międzynarodowe…

Po opuszczeniu Unii Europejskiej pr...

Brexit a prawo jazdy

Brexit a prawo jazdy

Istnieje duże prawdopodobieństwo, ż...

Jak obniżyć wydatki na leki w Anglii

Jak obniżyć wydatki na leki w Angli…

Leki wszędzie są drogie, wielu chwa...

Co nas czeka po brexicie?

Co nas czeka po brexicie?

Londyn i Bruksela uzgodniły już, ja...

Dni wolne od pracy w 2018 i 2019 roku w Wielkiej Brytanii

Dni wolne od pracy w 2018 i 2019 ro…

Bank holidays (święta publiczne) oz...

Emerytura w UE

Emerytura w UE

Przepisy unijne i dwustronne u...

State Pension - emerytura w Wielkiej Brytanii

State Pension - emerytura w Wielkie…

Wielu z nas wydaje się że brytyjska...

TOPCASHBACK, czyli jak zarabiać kupując w Internecie

TOPCASHBACK, czyli jak zarabiać kup…

Ostatnio dość popularne stały się o...

Msze święte w języku polskim

Msze święte w języku polskim

Duża liczba imigrantów z Polski, a ...

Prev Next
  1. Finanse
  2. Polska
  3. Wielka Brytania
  4. Kościół
  5. Sport
  6. Zdrowie
Kredyt hipoteczny - jak nie dać się zrobić w bambuko

Kredyt hipoteczny - …

Od początku roku polskie banki udzielają coraz wię...

Co lepiej niż państwowa emerytura zabezpieczy twoją przyszłość

Co lepiej niż państw…

Nawet 5% może wynieść zwrot kapitału zainwestowane...

Krótkotrwały szok po wygranej Trumpa

Krótkotrwały szok po…

Tylko kilka godzin trwała rynkowa „minipanika” po ...

Bank w kieszeni czyli bankowość mobilna

Bank w kieszeni czyl…

Za pomocą smartfona robimy przelewy i monitorujemy...

Polski nastolatek spędza 4 godziny dziennie w internecie

Polski nastolatek sp…

Dzisiejsze nastolatki nie rozstają się ze sma...

W kraju czy za granicą – gdzie spędzamy Sylwestra

W kraju czy za grani…

Coraz częściej sylwestrowe plany łączymy z wyjazde...

Tytuł Miss Polski dał mi pewność siebie

Tytuł Miss Polski da…

Startując w konkursie Miss Polski, Olga Buław...

Polacy potrafią robić rzeczy wielkie i dobre

Polacy potrafią robi…

Takiej Polski chcemy – mówi dziennikarka, komentuj...

Podatki w UK - rok podatkowy 2017/2018 - progi podatkowe

Podatki w UK - rok p…

Obecny rok podatkowy w Wielkiej Brytanii rozpoczął...

10 grzechów polskich biznesmenów w UK

10 grzechów polskich…

Polacy coraz częściej otwierają swoje firmy w Wiel...

Bezpieczeństwo dzieci w drodze do szkoły

Bezpieczeństwo dziec…

Wakacje oficjalnie dobiegły końca, co oznacza, że ...

Brexit a prawo jazdy

Brexit a prawo jazdy

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Wielka Brytan...

Upadek kontrolowany - Daję Słowo na niedzielę 24 marca 2019

Upadek kontrolowany …

Wielki post jest czasem zerwania z życiem w iluzji...

Droga Krzyżowa Ludzi Pracy

Droga Krzyżowa Ludzi…

W piątek 12 kwietnia, o godzinie 17:00 już po raz ...

Siła do zabijania - Daję Słowo na niedzielę 09-06-2019

Siła do zabijania - …

Duch Święty daje moc - jaka to moc i do czego ona ...

Droga żywa - Daję Słowo na niedzielę 02-06-2019

Droga żywa - Daję Sł…

Pozdrowienia z Asyżu, o załamywaniu się, o zasłoni...

Oficjalny hymn Mundialu 2018

Oficjalny hymn Mundi…

Do rozpoczęcia mundialu w Rosji zostało trochę pon...

Przebadaj się zanim zaczniesz uprawiać sport

Przebadaj się zanim …

Ponad 60 procent Polaków regularnie uprawia jakąś ...

Kadra skoczków narciarskich ma 'słodkiego' sponsora

Kadra skoczków narci…

Tylko w poprzednim sezonie zimowym wydatki po...

Promocja sportu w szkołach

Promocja sportu w sz…

200 szkół z całej Polski bierze udział w ...

Jak postępować w przypadku odleżyn?

Jak postępować w prz…

Temat odleżyn jest rzadko poruszany w Polsce, choć...

Czy warto stosować modne diety?

Czy warto stosować m…

Każdego roku jesteśmy zasypywani informacjami doty...

Czy warto jeść szpinak?

Czy warto jeść szpin…

Przez lata szpinak był gloryfikowany jako skarbnic...

Śmierć z odwodnienia

Śmierć z odwodnienia

Czym są niedobory wody w organizmie człowieka i ja...

Wszystko co powinieneś wiedzieć o warzywach

pixabay.com pixabay.com

W opublikowanej w 2016 roku Piramidzie Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej warzywa wraz z owocami zostały umiejscowione w jej dolnej części. Jest to jasny sygnał, że powinny być one podstawą naszej diety. Warzywa są bowiem źródłem wielu składników niezwykle cennych dla naszego organizmu, w tym witamin, składników mineralnych, substancji bioaktywnych oraz błonnika pokarmowego. Ich spożycie ma zatem istotny wpływ na nasze zdrowie.

Zalecenia Instytutu Żywności i Żywienia mówią jasno: warzywa i owoce powinny stanowić podstawę naszej diety. Dlatego jedzmy je jak najczęściej i w jak największych ilościach. Mają stanowić przynajmniej połowę tego, co jemy. Minimalna zalecana ilość to 400g w 5 porcjach, jednak każda większa ilość warzyw/owoców może przynieść jedynie dodatkowe korzyści dla zdrowia i zwiększyć ich działanie prozdrowotne. Pamiętajmy również o proporcjach: ¾ powinny stanowić warzywa, a ¼ owoce. Także Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca spożywanie minimum 5 porcji warzyw i owoców (minimum 400g dziennie). Co ważne, w tym wypadku do warzyw nie zaliczamy warzyw skrobiowych, czyli ziemniaków, batatów czy manioku.

Jak skomponować posiłki, żeby nasz jadłospis zawierał zalecaną ilość warzyw?

Jeżeli nie wyobrażamy sobie śniadania bez kanapek, do ich przygotowania użyjmy solidnej porcji warzyw. Wystarczy, że zrobimy pyszny twarożek z dodatkiem rzodkiewki i szczypiorku, którym posmarujemy pełnoziarniste pieczywo, a na wierzchu położymy pokrojonego w plastry pomidora lub ogórka – wtedy dostarczymy sobie już od 1 do 2 porcji warzyw.

Jako drugie śniadanie świetnie sprawdzą się warzywa pokrojone w słupki (marchewka, seler naciowy, kalarepa) z małym pojemniczkiem hummusu. Jak potrzebujemy czegoś bardziej treściwego na lunch do pracy, pokuśmy się o przygotowanie sałatki, której bazą będą warzywa z dodatkiem kaszy, chudego mięsa drobiowego lub warzyw strączkowych.

Obiad to duże pole do popisu, jeśli chodzi o włączanie do posiłków warzyw - dania z makaronem, gulasze, zapiekanki kochają warzywa! Kto powiedział, że spaghetti bolognese nie może dostarczyć porcji warzyw? Do standardowej receptury dodajmy cukinię, marchewkę, cebulę oraz większą porcję pomidorów i gotowe! Warto szukać inspiracji, np. sięgając po Fixy Rodzinne Knorr.

Podwieczorek to natomiast doskonała pora na pyszny koktajl owocowo-warzywny. Zmiksujmy garść zieleniny z ulubionymi owocami oraz szklanką wody lub soku – dostarczymy w ten sposób nie tylko porcję warzyw i owoców, ale także nawodnimy nasz organizm.

A na kolację przygotujmy modną ostatnio szakszukę, czyli jajka gotowane w sosie pomidorowym z różnymi dodatkami. Można do niej dodać dodatkowe warzywa, np. paprykę oraz posypać ją mnóstwem zieleniny. Mamy do wyboru: natkę pietruszki, kolendrę, a nawet szczypior. Z tak skomponowanym jadłospisem nie musimy się martwić o ilość warzyw w diecie.

Dlaczego jedzenie warzyw jest tak ważne?

Warzywa są z reguły niskokaloryczne, charakteryzują się niską zawartością białka, tłuszczu oraz węglowodanów (wyjątkiem są suche nasiona roślin strączkowych oraz warzywa skrobiowe). Dostarczają nam przede wszystkim witamin (C, beta-karotenu – prowitaminy A, witamin z grupy B oraz K), składników mineralnych oraz błonnika pokarmowego.
Warzywa dzielimy m.in. ze względu na zawartość witamin i wyróżniamy te bogate w witaminę C (np. brokuły, brukselka, jarmuż, kalafior, papryka, natka pietruszki, pomidor), będące źródłem beta-karotenu (np. dynia, jarmuż, marchew, sałata, szpinak) i inne, czyli takie, które zawierają mniejsze ilości witamin (ogórek, korzeń pietruszki, por, rzodkiewka...).
Oddzielną grupę stanowią suche nasiona roślin strączkowych, które są doskonałym źródłem białka roślinnego, dostarczają nam sporej dawki błonnika, składników mineralnych (fosforu, potasu wapnia, żelaza, magnezu, cynku) oraz witamin z grupy B.

Jak ważne są warzywa w diecie dzieci i młodzieży?

Warzywa powinny być obowiązkowym punktem w żywieniu dzieci i młodzieży. Najlepiej by były one surowe, ewentualnie minimalnie przetworzone, bo tylko takie mają najwyższą zawartość składników odżywczych. Warzywa różnią się pomiędzy sobą składem i wartością odżywczą, więc żeby dostarczyć wszystkich niezbędnych składników ważna jest różnorodność. Należy spożywać różnokolorowe warzywa, gdyż ich barwa jest często powiązana z zawartością określonych substancji.

Warzywa na wiosnę – jaką rolę pełnią w diecie i po jakie sięgać?

Wczesną wiosną trudno o świeże warzywa, dlatego nie zapominajmy o ubiegłorocznych warzywach korzeniowych (marchew, pietruszka, seler, burak) oraz warzywach kapustnych (kapusta biała, czerwona, jarmuż).
Warto do swojej diety włączyć także świeże kiełki, które są prawdziwą bombą witaminową oraz świetnym dodatkiem do kanapek czy sałatek. Domowa hodowla kiełków jest dziecinnie prosta, pamiętajmy tylko o kupnie nasion ze sprawdzonego źródła, z przeznaczeniem na kiełki. Poza kiełkami na kuchennym parapecie możemy hodować szczypiorek czy natkę pietruszki, które wzbogacą naszą dietę między innymi w witaminę C, która wspomoże naszą odporność. W maju warto włączyć do jadłospisu wiosenne warzywa takie: rzodkiewki, szpinak, szczaw czy pierwsze pomidory.

Jak obchodzić się z warzywami? Na co zwracać uwagę, kupując je?

Z żywieniowego punktu widzenia świeże warzywa są najcenniejsze, jednak mogą również stanowić źródło zakażeń i zatruć pokarmowych. Żeby zminimalizować ryzyko mikrobiologicznego skażenia należy przestrzegać kilku rad:
przede wszystkim wybierajmy warzywa świeże, nieuszkodzone, bez oznak zepsucia, podczas transportu warzyw ze sklepu do domu obchodźmy się z nini ostrożnie - obite warzywa szybciej ulegają zepsuciu, kupujmy warzywa w takiej ilości, w jakiej jesteśmy je w stanie zjeść w ciągu kilku dni, ważne jest również odpowiednie przechowywanie.
Przed konsumpcją nie zapominajmy o dokładnym umyciu warzyw oraz rąk.

Jak ważne jest jedzenie warzyw zgodne z ich sezonowością?

Warzywa powinniśmy spożywać w sezonie, w którym dojrzewają - wtedy mają najwyższą wartość odżywczą. Oczywiście latem i jesienią jest to proste – stragany wręcz uginają się pod ilością i różnorodnością warzyw. Zimą i wczesną wiosną jest to trochę trudniejsze, ale to nie oznacza, że niemożliwe. Przykładowo w tych okresach sięgajmy po warzywa korzeniowe, kapustne, do diety włączajmy również warzywa mrożone, kwaszone oraz suszone. W maju sięgajmy po nowalijki, takie jak rzodkiewka, młody szpinak czy sałata. W czerwcu pojawiają się świeże kalafiory, brokuły, groszek zielony i pyszne szparagi. Lipiec to z kolei czas na pomidory, papryki, cukinie. Sierpień przynosi pierwsze dynie. Jesień to moc warzyw korzeniowych, pojawia się jarmuż oraz późniejsze odmiany dyń, pomidorów czy papryk.

Jakie warzywa przechowywać w lodówce, a jakie poza nią?

Żeby warzywa zachowały świeżość, należy je odpowiednio przechowywać. W lodówce najodpowiedniejszym miejscem do ich przechowywania jest dolna szuflada. I to właśnie w niej trzymajmy na przykład warzywa korzeniowe czy brukselkę. Warzywa takie jak: pomidor, cukinia, bakłażan, dynia czy szparagi nie przepadają za temperaturą chłodniczą i powinniśmy je przechowywać poza lodówką.

Czy warto także sięgać po warzywa poddane obróbce kulinarnej?

Najcenniejsze warzywa to te, które spożywamy na świeżo, w sezonie w którym dojrzewają, ale to nie znaczy, że przetwory warzywne są złe. A wręcz przeciwnie – mogą urozmaicić naszą dietę, dostarczyć niezbędnych witamin i składników mineralnych. Szczególnie ważne jest to zimą, gdy dostęp do świeżych warzyw jest niemożliwy. Cenne są np. warzywa suszone, gdyż proces suszenia, będący jedną z najstarszych, naturalnych metod utrwalania surowców, pozwala na zachowanie większości ich składników mineralnych.

Joanna Piekarska, żywieniowiec Knorr, marki Fixów Rodzinych

 

 źródło : infowire.pl

hrs-red-132-63


Media

Wywiad z Joanną Piekarską, żywieniowcem Knorr, marką Fixów Rodzinnych

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.

Powrót na górę

Reklama

Bestsellery

Podróżowanie

Kościół katolicki

Dziękujemy za odwiedzenie naszego portalu i wykazaną aktywność. Zapraszamy ponownie.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są pliki „cookies”?

Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Do czego używamy plików „cookies”?

W cookies znajdują się niezbędne informacje do prawidłowego funkcjonowania serwisu, w szczególności procesu autoryzacji (logowania), uproszczenia operacji związanych z lepszym dopasowaniem serwisu do potrzeb Użytkownika, tworzenia statystyk oglądalności oraz w przypadku realizacji dodatkowych funkcjonalności serwisu np. liczników, sond, sklepów internetowych, serwowania reklam. Informacje zawarte w cookies mogą być odczytywane wyłącznie przez serwer, który je utworzył.

Jakich plików „cookies” używamy?

Powszechnie stosowane są dwa rodzaje plików cookie – sesyjne oraz stałe. „Cookies” sesyjne, to pliki tymczasowe, które pozostają na urządzeniu użytkownika do momentu wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki. „Cookies” stałe pozostają w pamięci urządzenia użytkownika przez czas określony w ich parametrach lub do momentu ich ręcznego usunięcia.

Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Warunkiem działania „cookies” jest ich akceptacja w przeglądarce oraz ich nie usuwanie. Większość przeglądarek, z których można korzystać na komputerach, smartfonach czy innych urządzeniach, domyślnie akceptuje pliki „cookies”. Można zmienić te zasady w ustawieniach przeglądarki, najczęściej w zakładce Prywatność. Użytkownik może zablokować automatyczną obsługę plików cookie bądź ustawić, aby przeglądarka informowała o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w zakładce Pomoc w menu przeglądarki. Prosimy jednak pamiętać, że wyłączenie plików „cookies” może mieć wpływ na wyświetlanie naszej strony oraz na możliwość korzystania z niektórych jej funkcjonalności.

Gwarantujemy, że „cookies”, których używamy mają na celu jedynie poprawę działania serwisu, nie śledzą Użytkownika, nie są wykorzystywane do analizy pod kątem dostarczania Użytkownikowi sprofilowanych reklam lub innych celów marketingowych oraz nie zapisują informacji o stronach, które Użytkownik odwiedził w Internecie.

Uwaga! Na naszej stronie internetowej mogą znajdować się odwołania do innych serwisów internetowych, które stosują własne polityki prywatności. Rekomendujemy zapoznanie się z każdą z takich polityk, ponieważ anglia4u.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych serwisach.

Wyrażenie zgody na przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych.

Przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych wymaga zgody Użytkownika. Użytkownik może wyrazić zgodę, o której mowa w zdaniu poprzedzającym za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego urządzeniu. Takim oprogramowaniem jest przeglądarka internetowa. Najczęściej oprogramowanie przeznaczone do przeglądania stron www (przeglądarka internetowa) domyślnie zezwala na przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu użytkownika dlatego prosimy o sprawdzenie ustawień swojej przeglądarki. Informacja o zmianie tych ustawień jest przedstawiona poniżej.

Mozilla Firefox

W menu Narzędzia wybierz Opcje, a następnie zakładkę Prywatność. Tam możesz wyłączyć zapisywanie plików cookies w ogóle, bądź usunąć pojedyncze "ciasteczka".

Google Chrome

W menu w prawym górnym rogu przeglądarki wybierz Narzędzia oraz Wyczyść dane przeglądania... Tam możesz usunąć wszystkie pliki cookies, a także, klikając Więcej informacji, przejść do strony pomocy, z której dowiesz się jak dotrzeć do zaawansowanych ustawień plików cookies.

Internet Explorer

W menu Narzędzia wybierz Opcje internetowe, a następnie zakładkę Prywatność. Suwakiem możesz zmieniać ogólny poziom prywatności. Możesz też określać warunki dla poszczególnych serwisów internetowych po kliknięciu przycisku Witryny.

Opera

Otwórz menu Opera i wybierz Ustawienia, a następnie Wyczyść historię przeglądania... Tam możesz usunąć pliki cookies, a także przejść do szczegółowych ustawień klikając przycisk Zarządzaj ciasteczkami...

Apple Safari

W menu Safari wybierz Preferencje, a następnie zakładkę Prywatność, gdzie możesz zarządzać plikami cookies.