Menu
Kiedy przestawiamy zegarki z czasu letniego na zimowy

Kiedy przestawiamy zegarki z czasu …

JJak coroku, jesienią wracamy do cz...

Wyjazd do pracy do Anglii - miasto Plymouth

Wyjazd do pracy do Anglii - miasto …

Plymouth, portowe miasteczko na poł...

Płaca minimalna w UK - rok 2018/2019

Płaca minimalna w UK - rok 2018/201…

Od kwietnia 2018 roku wzrosło najni...

Rok podatkowy 2018/2019 w UK - progi podatkowe

Rok podatkowy 2018/2019 w UK - prog…

Now rok podatkowy w Wielkiej Brytan...

Linia 111 poszerza zakres porad medycznych dla pacjentów z Londynu i okolic

Linia 111 poszerza zakres porad med…

Szacuje się, że 768 404 mieszk...

36% lekarzy w brytyjskich szpitalach to obcokrajowcy

36% lekarzy w brytyjskich szpitalac…

Brytyjska służba zdrowia cierpi na ...

Emerytura w UE

Emerytura w UE

Przepisy unijne i dwustronne u...

Brexit zakończy swobodne poruszanie się między UK a UE

Brexit zakończy swobodne poruszanie…

Brytyjski minister do spraw imigrac...

State Pension - emerytura w Wielkiej Brytanii

State Pension - emerytura w Wielkie…

Wielu z nas wydaje się że brytyjska...

National Living Wage nowy wskaźnik płacy minimalnej w UK

National Living Wage nowy wskaźnik …

Od kwietnia 2016 roku zacznie obowi...

TOPCASHBACK, czyli jak zarabiać kupując w Internecie

TOPCASHBACK, czyli jak zarabiać kup…

Ostatnio dość popularne stały się o...

Jak uzyskać potwierdzenie rezydentury w Wielkiej Brytanii

Jak uzyskać potwierdzenie rezydentu…

Obywatele Unii Europejskiej mogą pr...

Prev Next
  1. Finanse
  2. Polska
  3. Wielka Brytania
  4. Kościół
  5. Sport
  6. Zdrowie
Na kłopoty - Rzecznik Finansowy

Na kłopoty - Rzeczni…

Nie rozumiesz stanowiska zajętego w twojej sprawie...

Czy inwestycja w złoto jest dobrym posunięciem?

Czy inwestycja w zło…

Umacniająca się pozycja złotówki w stosunku do dol...

Nowe formy płatności mobilnych

Nowe formy płatności…

W Polsce nie słabnie popularność płatności zbliżen...

Jak najlepiej oszczędzać na emeryturę?

Jak najlepiej oszczę…

Odkładając już 250 zł co miesiąc na emeryturę możn...

Nadchodzi czas elektronicznych dowodów osobistych

Nadchodzi czas elekt…

11 maja 2017 roku ruszył pilotaż ministerialnego p...

Przerobią jedzenie, słomę, liście

Przerobią jedzenie, …

Narzekaliśmy wraz z innymi nieraz na marnowanie ży...

Polska konkurencja dla Google i GoPro

Polska konkurencja d…

Zaledwie kilka firm na świecie opracowało algorytm...

Projekty zmian w kodeksie pracy

Projekty zmian w kod…

Projekty nowych kodeksów indywidualnego i zbi...

Najważniejsze fakty dotyczące liczników smart

Najważniejsze fakty …

Każdy dom w Wielkiej Brytanii otrzyma licznik smar...

Ikony brytyjskości rodem z...Polski

Ikony brytyjskości r…

Brytyjczycy lubią się chwalić swoim pochodzeniem, ...

Pogoda zmienną jest

Pogoda zmienną jest

Wczorajsze prognozy pogody dla Wielkiej Brytanii m...

Nie samym rosołem żyje Polak w Londynie

Nie samym rosołem ży…

Wielu z nas mieszka na Wyspach już 10 lat lub...

Miłosierdzie jest jedno - Wigilijne Dzieło Pomocy Dzieciom

Miłosierdzie jest je…

Wigilijne Dzieło Pomocy Dzieciom to najbardziej ro...

Caritas Polska w Światowym Dniu Chorego

Caritas Polska w Świ…

Obchodzony 11 lutego XXV Światowy Dzień Chorego je...

Surowy Jezus - "Daję słowo"

Surowy Jezus - …

Czy Pan Jezus był surowy i dlaczego? O tym, co wid...

Na próbę - 'Daję Słowo' na II niedzielę Wielkiego Postu

Na próbę - 'Daję Sło…

Czy Bóg wystawienie Abrahama na próbę było okrucie...

Gra w golfa sprzyja nawiązywaniu relacji biznesowych

Gra w golfa sprzyja …

Spędzają na grze kilka godzin i to w ter...

Oficjalny hymn Mundialu 2018

Oficjalny hymn Mundi…

Do rozpoczęcia mundialu w Rosji zostało trochę pon...

V Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Morsów

V Międzynarodowe Mis…

Ponad 200 morsów z Polski i Europy wzięło udział w...

Europejskie ligi piłkarskie notują rekordowe przychody

Europejskie ligi pił…

Europejskie ligi piłkarskie zarabiają więcej niż k...

Owocowy eliksir młodości - owoce granatu

Owocowy eliksir młod…

Owoc granatu działa bardzo korzystnie na nasz orga...

Dynia - niedoceniane worzywo

Dynia - niedoceniane…

Dynia jest jednym z najbardziej niedocenianych war...

Słodzić czy nie słodzić?

Słodzić czy nie słod…

Cukier czy może słodzik, czym słodzić, a może zrez...

Nietolerancja glutenu

Nietolerancja gluten…

Czy gluten jest substancją szkodliwą? Czym jest ni...

Nie rezygnuj z gimnastyki w czasie ciąży

Wywiad  -  newseria.pl - Anna Dziedzic Wywiad - newseria.pl - Anna Dziedzic

Zdaniem ekspertów podczas ciąży nie trzeba rezygnować z gimnastyki, a jedynie ją skorygować i dopasować do danego trymestru. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom, na przykład wzmacniającym mięśnie dna miednicy, znacznie poprawia się kondycja organizmu i jest on lepiej przygotowany do porodu.

Taka aktywność pozytywnie wpływa zarówno na przyszłą mamę, jak i na dziecko. Przed rozpoczęciem treningów trzeba się jednak skonsultować z lekarzem ginekologiem i zasięgnąć jego porady.

Regularne ćwiczenia kobiet w ciąży zmniejszają ryzyko cukrzycy ciążowej, a także dolegliwości kostno-stawowe oraz pokarmowe – zapobiegają wzdęciom, zaparciom i obrzękom. Poza tym pomagają w porodzie, szybszym powrocie do formy w czasie połogu i wzmacniają mięśnie. Regularna gimnastyka poprawia nastrój i zapewnia spokojniejszy sen.

Jeżeli byłyśmy aktywne przed ciążą, to nie ma powodu, aby nie ćwiczyć również w ciąży. Należy kontynuować ćwiczenia, ale oczywiście słuchać swojego organizmu. Jeżeli czujemy się dobrze, to nie zwalniamy tempa, natomiast pamiętajmy o tym, aby nie łapać zadyszki, zejść trochę z obciążenia i z intensywności. Jeżeli nie byłyśmy aktywne przed ciążą, to odczekajmy pierwsze 12 tygodni ciąży i rozpocznijmy aktywność fizyczną od drugiego trymestru – mówi Anna Dziedzic, autorka bloga fitmom.pl.

Aktywność fizyczna pomaga w przygotowaniu ciała do porodu. Ale oprócz treningów cardio, interwałów czy ćwiczeń wzmacniających w tym czasie trzeba też postawić na ćwiczenia wzmacniające mięśnie dna miednicy, bo dzięki temu ten poród będzie szybszy i łatwiejszy.

Tak naprawdę w ciąży możemy wykonywać wszystkie ćwiczenia, ale musimy odpowiednio je dobierać. Zadbajmy o to, aby trzymać prawidłową postawę ciała, dzięki temu unikniemy bólu kręgosłupa, wzmacniajmy plecy, bo one są rozciągnięte, a z kolei rozciągajmy klatkę piersiową, bo jest w ciąży przykurczona. Tak dobierajmy ćwiczenia, aby pomóc sobie, żebyśmy lepiej funkcjonowały i lepiej znosiły ciążę – radzi Anna Dziedzic.

Do ćwiczeń, które uważane są za bezpieczne w czasie ciąży, należą: szybki marsz, pływanie, aerobik, pilates, joga czy rower stacjonarny.

Przede wszystkim powinnyśmy unikać sprintów, podskoków, wzmacniania mięśnia prostego brzucha, ponieważ chcemy, aby ten brzuch się nam rozciągnął. A jeżeli będziemy wzmacniać mięsień prosty brzucha, to może dojść do rozejścia się kresy białej, a tego byśmy nie chciały. Powinnyśmy unikać też sportów ekstremalnych jak jazda na rowerze czy nurkowanie – mówi Anna Dziedzic.

Dlatego przed przystąpieniem do ćwiczeń przyszła mama powinna się skonsultować z lekarzem ginekologiem, który oceni, czy organizm jest gotowy na określoną aktywność fizyczną.

Jeżeli czujemy, że coś jest w naszym organizmie nie tak, mamy jakieś podejrzenia, jakieś kłucia, to oczywiście natychmiast przerywamy ćwiczenia i udajemy się do lekarza ginekologa. Ja polecam ćwiczenia pod okiem specjalisty, czyli trenera, który ma odpowiednie doświadczenie. Wtedy jest na pewno bezpieczniej – podkreśla Anna Dziedzic.


Warto też korzystać z porad ekspertów i fachowych blogów, na których można znaleźć rzetelne informacje dotyczące ćwiczeń w danym trymestrze ciąży.

Bezpiecznie ćwiczymy do 37. tygodnia ciąży, a ostatnie 3 tygodnie, czyli do 40. tygodnia, są to już tylko ćwiczenia przygotowujące do porodu. Skupiamy się na oddechu, który wykorzystujemy podczas porodu, wzmacniamy dno miednicy i odpoczywamy – mówi Anna Dziedzic.

Ćwiczenia w ciąży przede wszystkim przygotowują organizm przyszłej mamy do porodu. Dzięki odpowiednio dobranej aktywności fizycznej ciało jest silniejsze. Ma to również pozytywny wpływ na rozwój płodu.

Mama, wykonując różnego rodzaju ćwiczenia, kołysze się na boki, wykonuje przysiady góra, dół, więc dziecko czuje się bujane, nawiązuje się bliskość. Nawet są badania, które potwierdzają, że kobiety aktywne w ciąży rodzą dzieci o wyższej skali Apgar – dodaje Anna Dziedzic.

 

 źródło : lifestyle.newseria.pl

hrs-red-132-63


Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.

Powrót na górę

Reklama

Bestsellery

Odczarować medytację
  • Autor: Dorota Mrówka
  • Cena: 34.90 20.00 zł
Dodaj Odczarować medytację do koszyka

Podróżowanie

Kościół katolicki

Dziękujemy za odwiedzenie naszego portalu i wykazaną aktywność. Zapraszamy ponownie.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są pliki „cookies”?

Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Do czego używamy plików „cookies”?

W cookies znajdują się niezbędne informacje do prawidłowego funkcjonowania serwisu, w szczególności procesu autoryzacji (logowania), uproszczenia operacji związanych z lepszym dopasowaniem serwisu do potrzeb Użytkownika, tworzenia statystyk oglądalności oraz w przypadku realizacji dodatkowych funkcjonalności serwisu np. liczników, sond, sklepów internetowych, serwowania reklam. Informacje zawarte w cookies mogą być odczytywane wyłącznie przez serwer, który je utworzył.

Jakich plików „cookies” używamy?

Powszechnie stosowane są dwa rodzaje plików cookie – sesyjne oraz stałe. „Cookies” sesyjne, to pliki tymczasowe, które pozostają na urządzeniu użytkownika do momentu wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki. „Cookies” stałe pozostają w pamięci urządzenia użytkownika przez czas określony w ich parametrach lub do momentu ich ręcznego usunięcia.

Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Warunkiem działania „cookies” jest ich akceptacja w przeglądarce oraz ich nie usuwanie. Większość przeglądarek, z których można korzystać na komputerach, smartfonach czy innych urządzeniach, domyślnie akceptuje pliki „cookies”. Można zmienić te zasady w ustawieniach przeglądarki, najczęściej w zakładce Prywatność. Użytkownik może zablokować automatyczną obsługę plików cookie bądź ustawić, aby przeglądarka informowała o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w zakładce Pomoc w menu przeglądarki. Prosimy jednak pamiętać, że wyłączenie plików „cookies” może mieć wpływ na wyświetlanie naszej strony oraz na możliwość korzystania z niektórych jej funkcjonalności.

Gwarantujemy, że „cookies”, których używamy mają na celu jedynie poprawę działania serwisu, nie śledzą Użytkownika, nie są wykorzystywane do analizy pod kątem dostarczania Użytkownikowi sprofilowanych reklam lub innych celów marketingowych oraz nie zapisują informacji o stronach, które Użytkownik odwiedził w Internecie.

Uwaga! Na naszej stronie internetowej mogą znajdować się odwołania do innych serwisów internetowych, które stosują własne polityki prywatności. Rekomendujemy zapoznanie się z każdą z takich polityk, ponieważ anglia4u.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych serwisach.

Wyrażenie zgody na przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych.

Przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych wymaga zgody Użytkownika. Użytkownik może wyrazić zgodę, o której mowa w zdaniu poprzedzającym za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego urządzeniu. Takim oprogramowaniem jest przeglądarka internetowa. Najczęściej oprogramowanie przeznaczone do przeglądania stron www (przeglądarka internetowa) domyślnie zezwala na przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu użytkownika dlatego prosimy o sprawdzenie ustawień swojej przeglądarki. Informacja o zmianie tych ustawień jest przedstawiona poniżej.

Mozilla Firefox

W menu Narzędzia wybierz Opcje, a następnie zakładkę Prywatność. Tam możesz wyłączyć zapisywanie plików cookies w ogóle, bądź usunąć pojedyncze "ciasteczka".

Google Chrome

W menu w prawym górnym rogu przeglądarki wybierz Narzędzia oraz Wyczyść dane przeglądania... Tam możesz usunąć wszystkie pliki cookies, a także, klikając Więcej informacji, przejść do strony pomocy, z której dowiesz się jak dotrzeć do zaawansowanych ustawień plików cookies.

Internet Explorer

W menu Narzędzia wybierz Opcje internetowe, a następnie zakładkę Prywatność. Suwakiem możesz zmieniać ogólny poziom prywatności. Możesz też określać warunki dla poszczególnych serwisów internetowych po kliknięciu przycisku Witryny.

Opera

Otwórz menu Opera i wybierz Ustawienia, a następnie Wyczyść historię przeglądania... Tam możesz usunąć pliki cookies, a także przejść do szczegółowych ustawień klikając przycisk Zarządzaj ciasteczkami...

Apple Safari

W menu Safari wybierz Preferencje, a następnie zakładkę Prywatność, gdzie możesz zarządzać plikami cookies.