Menu
Prawa przysługujące w ramach statusu osoby osiedlonej w UK

Prawa przysługujące w ramach status…

Jeśli Wielka Brytania wystąpi z Uni...

Status osoby osiedlonej w Wielkiej Brytanii

Status osoby osiedlonej w Wielkiej …

Nadal nie wiadomo kiedy Wielka Bryt...

Kody podatkowe w Wielkiej Brytanii - 2019/2020

Kody podatkowe w Wielkiej Brytanii …

Kody podatkowe stosowane w Wielkiej...

Progi podatkowe w UK - rok podatkowy 2019/2020

Progi podatkowe w UK - rok podatkow…

Now rok podatkowy w Wielkiej Brytan...

Od kwietnia 2019 wrosła płaca minimalna w UK - rok 2019/2020

Od kwietnia 2019 wrosła płaca minim…

W kwietniu 2019 roku wzrosło najniż...

Brexit – jak uzyskać międzynarodowe prawo jazdy

Brexit – jak uzyskać międzynarodowe…

Po opuszczeniu Unii Europejskiej pr...

Brexit a prawo jazdy

Brexit a prawo jazdy

Istnieje duże prawdopodobieństwo, ż...

Jak obniżyć wydatki na leki w Anglii

Jak obniżyć wydatki na leki w Angli…

Leki wszędzie są drogie, wielu chwa...

Co nas czeka po brexicie?

Co nas czeka po brexicie?

Londyn i Bruksela uzgodniły już, ja...

Dni wolne od pracy w 2018 i 2019 roku w Wielkiej Brytanii

Dni wolne od pracy w 2018 i 2019 ro…

Bank holidays (święta publiczne) oz...

Emerytura w UE

Emerytura w UE

Przepisy unijne i dwustronne u...

State Pension - emerytura w Wielkiej Brytanii

State Pension - emerytura w Wielkie…

Wielu z nas wydaje się że brytyjska...

Prev Next
  1. Finanse
  2. Polska
  3. Wielka Brytania
  4. Kościół
  5. Sport
  6. Zdrowie
Czy inwestycja w złoto jest dobrym posunięciem?

Czy inwestycja w zło…

Umacniająca się pozycja złotówki w stosunku do dol...

Wchodzi w życie ustawa o kredycie hipotecznym

Wchodzi w życie usta…

Od soboty (22-07-2017) obowiązywać zacznie znoweli...

Nie musisz spać na pieniądzach, żeby zacząć inwestować

Nie musisz spać na p…

Inwestowanie jest nie tylko dla bogatych. Nawet os...

Kobiety rzadko oszczędzają

Kobiety rzadko oszcz…

Czy Polki mają dużą wiedzę na temat finansów? Czy ...

Brudne dzieci są szczęśliwe - Runmageddon Kids

Brudne dzieci są szc…

Trasy i przeszkody Runmageddonu cieszą dzieci i mł...

Tytuł Miss Polski dał mi pewność siebie

Tytuł Miss Polski da…

Startując w konkursie Miss Polski, Olga Buław...

Wielkanocne wojaże Polaków

Wielkanocne wojaże P…

Chociaż Polacy lubią spędzać Wielkanoc w gron...

Mimo ostatnich opadów występuje susza rolnicza

Mimo ostatnich opadó…

Zmiana pogody poprawiła w niektórych regionac...

Odszkodowanie z tytułu uszczerbku na zdrowiu w UK

Odszkodowanie z tytu…

Ustawą "O Odpowiedzialności Cywilnej" brytyjski rz...

Łamanie praw obcokrajowców w Wielkiej Brytanii

Łamanie praw obcokra…

Jeśli jesteś obcokrajowcem pracującym w Wielkiej B...

Dlaczego Polacy w UK pracują poniżej swoich kwalifikacji

Dlaczego Polacy w UK…

Większość Polaków pracuje na niskopłatnych stanowi...

Zadzwoniłyśmy na numer 111 NHS i otrzymałyśmy pomoc, której potrzebowałyśmy

Zadzwoniłyśmy na num…

Magdalena Pokorska i Monika skorzystały z porady N...

Muzeum Archidiecezji Warszawskiej zaprasza na wystawę ANIMA MEA

Muzeum Archidiecezji…

Czy zastanawialiście się kiedyś jak wygląda wasza ...

Głos ryby - Daję Słowo na III niedzielę Wielkanocną - 05-05-2019

Głos ryby - Daję Sło…

Dzisiejsze Słowo Boże jest o obietnicach Boga, o t...

Upadek kontrolowany - Daję Słowo na niedzielę 24 marca 2019

Upadek kontrolowany …

Wielki post jest czasem zerwania z życiem w iluzji...

Świeccy katolicy z pomocą ofiarom przemocy seksualnej w Kościele

Świeccy katolicy z p…

Inicjatywa „Zranieni w Kościele” to telefon z...

Problem z odpornością u sportowców

Problem z odporności…

Niekorzystnym skutkiem zwiększonej aktywności fizy...

Seksowny taniec Michelle Janneke - Barcelona 2012

Seksowny taniec Mich…

Michelle Jenneke stała się gwiazdą YouTube, po opu...

Gra w golfa sprzyja nawiązywaniu relacji biznesowych

Gra w golfa sprzyja …

Spędzają na grze kilka godzin i to w ter...

Oficjalny hymn Mundialu 2018

Oficjalny hymn Mundi…

Do rozpoczęcia mundialu w Rosji zostało trochę pon...

Chłodniki warzywne orzeźwiają w upalne dni

Chłodniki warzywne o…

Lato sprzyja odchudzaniu i zdrowemu odżywiani...

Cukier nie musi prowadzić do otyłości

Cukier nie musi prow…

Od lat nie cichnie dyskusja na temat cukru. J...

Zdwototne walory kiszonej kapusty

Zdwototne walory kis…

Kapusta kiszona należy do grupy najbardziej znanyc...

Zaszczep się przeciw grypie już dziś

Zaszczep się przeciw…

Szczepienia przeciw grypie są najskuteczniejszą oc...

Nie rezygnuj z gimnastyki w czasie ciąży

Wywiad  -  newseria.pl - Anna Dziedzic Wywiad - newseria.pl - Anna Dziedzic

Zdaniem ekspertów podczas ciąży nie trzeba rezygnować z gimnastyki, a jedynie ją skorygować i dopasować do danego trymestru. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom, na przykład wzmacniającym mięśnie dna miednicy, znacznie poprawia się kondycja organizmu i jest on lepiej przygotowany do porodu.

Taka aktywność pozytywnie wpływa zarówno na przyszłą mamę, jak i na dziecko. Przed rozpoczęciem treningów trzeba się jednak skonsultować z lekarzem ginekologiem i zasięgnąć jego porady.

Regularne ćwiczenia kobiet w ciąży zmniejszają ryzyko cukrzycy ciążowej, a także dolegliwości kostno-stawowe oraz pokarmowe – zapobiegają wzdęciom, zaparciom i obrzękom. Poza tym pomagają w porodzie, szybszym powrocie do formy w czasie połogu i wzmacniają mięśnie. Regularna gimnastyka poprawia nastrój i zapewnia spokojniejszy sen.

Jeżeli byłyśmy aktywne przed ciążą, to nie ma powodu, aby nie ćwiczyć również w ciąży. Należy kontynuować ćwiczenia, ale oczywiście słuchać swojego organizmu. Jeżeli czujemy się dobrze, to nie zwalniamy tempa, natomiast pamiętajmy o tym, aby nie łapać zadyszki, zejść trochę z obciążenia i z intensywności. Jeżeli nie byłyśmy aktywne przed ciążą, to odczekajmy pierwsze 12 tygodni ciąży i rozpocznijmy aktywność fizyczną od drugiego trymestru – mówi Anna Dziedzic, autorka bloga fitmom.pl.

Aktywność fizyczna pomaga w przygotowaniu ciała do porodu. Ale oprócz treningów cardio, interwałów czy ćwiczeń wzmacniających w tym czasie trzeba też postawić na ćwiczenia wzmacniające mięśnie dna miednicy, bo dzięki temu ten poród będzie szybszy i łatwiejszy.

Tak naprawdę w ciąży możemy wykonywać wszystkie ćwiczenia, ale musimy odpowiednio je dobierać. Zadbajmy o to, aby trzymać prawidłową postawę ciała, dzięki temu unikniemy bólu kręgosłupa, wzmacniajmy plecy, bo one są rozciągnięte, a z kolei rozciągajmy klatkę piersiową, bo jest w ciąży przykurczona. Tak dobierajmy ćwiczenia, aby pomóc sobie, żebyśmy lepiej funkcjonowały i lepiej znosiły ciążę – radzi Anna Dziedzic.

Do ćwiczeń, które uważane są za bezpieczne w czasie ciąży, należą: szybki marsz, pływanie, aerobik, pilates, joga czy rower stacjonarny.

Przede wszystkim powinnyśmy unikać sprintów, podskoków, wzmacniania mięśnia prostego brzucha, ponieważ chcemy, aby ten brzuch się nam rozciągnął. A jeżeli będziemy wzmacniać mięsień prosty brzucha, to może dojść do rozejścia się kresy białej, a tego byśmy nie chciały. Powinnyśmy unikać też sportów ekstremalnych jak jazda na rowerze czy nurkowanie – mówi Anna Dziedzic.

Dlatego przed przystąpieniem do ćwiczeń przyszła mama powinna się skonsultować z lekarzem ginekologiem, który oceni, czy organizm jest gotowy na określoną aktywność fizyczną.

Jeżeli czujemy, że coś jest w naszym organizmie nie tak, mamy jakieś podejrzenia, jakieś kłucia, to oczywiście natychmiast przerywamy ćwiczenia i udajemy się do lekarza ginekologa. Ja polecam ćwiczenia pod okiem specjalisty, czyli trenera, który ma odpowiednie doświadczenie. Wtedy jest na pewno bezpieczniej – podkreśla Anna Dziedzic.


Warto też korzystać z porad ekspertów i fachowych blogów, na których można znaleźć rzetelne informacje dotyczące ćwiczeń w danym trymestrze ciąży.

Bezpiecznie ćwiczymy do 37. tygodnia ciąży, a ostatnie 3 tygodnie, czyli do 40. tygodnia, są to już tylko ćwiczenia przygotowujące do porodu. Skupiamy się na oddechu, który wykorzystujemy podczas porodu, wzmacniamy dno miednicy i odpoczywamy – mówi Anna Dziedzic.

Ćwiczenia w ciąży przede wszystkim przygotowują organizm przyszłej mamy do porodu. Dzięki odpowiednio dobranej aktywności fizycznej ciało jest silniejsze. Ma to również pozytywny wpływ na rozwój płodu.

Mama, wykonując różnego rodzaju ćwiczenia, kołysze się na boki, wykonuje przysiady góra, dół, więc dziecko czuje się bujane, nawiązuje się bliskość. Nawet są badania, które potwierdzają, że kobiety aktywne w ciąży rodzą dzieci o wyższej skali Apgar – dodaje Anna Dziedzic.

 

 źródło : lifestyle.newseria.pl

hrs-red-132-63


Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.

Powrót na górę

Reklama

Bestsellery

Podróżowanie

Kościół katolicki

Dziękujemy za odwiedzenie naszego portalu i wykazaną aktywność. Zapraszamy ponownie.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są pliki „cookies”?

Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Do czego używamy plików „cookies”?

W cookies znajdują się niezbędne informacje do prawidłowego funkcjonowania serwisu, w szczególności procesu autoryzacji (logowania), uproszczenia operacji związanych z lepszym dopasowaniem serwisu do potrzeb Użytkownika, tworzenia statystyk oglądalności oraz w przypadku realizacji dodatkowych funkcjonalności serwisu np. liczników, sond, sklepów internetowych, serwowania reklam. Informacje zawarte w cookies mogą być odczytywane wyłącznie przez serwer, który je utworzył.

Jakich plików „cookies” używamy?

Powszechnie stosowane są dwa rodzaje plików cookie – sesyjne oraz stałe. „Cookies” sesyjne, to pliki tymczasowe, które pozostają na urządzeniu użytkownika do momentu wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki. „Cookies” stałe pozostają w pamięci urządzenia użytkownika przez czas określony w ich parametrach lub do momentu ich ręcznego usunięcia.

Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Warunkiem działania „cookies” jest ich akceptacja w przeglądarce oraz ich nie usuwanie. Większość przeglądarek, z których można korzystać na komputerach, smartfonach czy innych urządzeniach, domyślnie akceptuje pliki „cookies”. Można zmienić te zasady w ustawieniach przeglądarki, najczęściej w zakładce Prywatność. Użytkownik może zablokować automatyczną obsługę plików cookie bądź ustawić, aby przeglądarka informowała o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w zakładce Pomoc w menu przeglądarki. Prosimy jednak pamiętać, że wyłączenie plików „cookies” może mieć wpływ na wyświetlanie naszej strony oraz na możliwość korzystania z niektórych jej funkcjonalności.

Gwarantujemy, że „cookies”, których używamy mają na celu jedynie poprawę działania serwisu, nie śledzą Użytkownika, nie są wykorzystywane do analizy pod kątem dostarczania Użytkownikowi sprofilowanych reklam lub innych celów marketingowych oraz nie zapisują informacji o stronach, które Użytkownik odwiedził w Internecie.

Uwaga! Na naszej stronie internetowej mogą znajdować się odwołania do innych serwisów internetowych, które stosują własne polityki prywatności. Rekomendujemy zapoznanie się z każdą z takich polityk, ponieważ anglia4u.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych serwisach.

Wyrażenie zgody na przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych.

Przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych wymaga zgody Użytkownika. Użytkownik może wyrazić zgodę, o której mowa w zdaniu poprzedzającym za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego urządzeniu. Takim oprogramowaniem jest przeglądarka internetowa. Najczęściej oprogramowanie przeznaczone do przeglądania stron www (przeglądarka internetowa) domyślnie zezwala na przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu użytkownika dlatego prosimy o sprawdzenie ustawień swojej przeglądarki. Informacja o zmianie tych ustawień jest przedstawiona poniżej.

Mozilla Firefox

W menu Narzędzia wybierz Opcje, a następnie zakładkę Prywatność. Tam możesz wyłączyć zapisywanie plików cookies w ogóle, bądź usunąć pojedyncze "ciasteczka".

Google Chrome

W menu w prawym górnym rogu przeglądarki wybierz Narzędzia oraz Wyczyść dane przeglądania... Tam możesz usunąć wszystkie pliki cookies, a także, klikając Więcej informacji, przejść do strony pomocy, z której dowiesz się jak dotrzeć do zaawansowanych ustawień plików cookies.

Internet Explorer

W menu Narzędzia wybierz Opcje internetowe, a następnie zakładkę Prywatność. Suwakiem możesz zmieniać ogólny poziom prywatności. Możesz też określać warunki dla poszczególnych serwisów internetowych po kliknięciu przycisku Witryny.

Opera

Otwórz menu Opera i wybierz Ustawienia, a następnie Wyczyść historię przeglądania... Tam możesz usunąć pliki cookies, a także przejść do szczegółowych ustawień klikając przycisk Zarządzaj ciasteczkami...

Apple Safari

W menu Safari wybierz Preferencje, a następnie zakładkę Prywatność, gdzie możesz zarządzać plikami cookies.