Menu
Dlaczego warto zostać landlordem w dobie Brexitu i jak to zrobić?

Dlaczego warto zostać landlordem w …

Z ankiety przeprowadzanej przez Szw...

Wracać czy zostać? Już za niecałe pół roku Wielka Brytania wyjdzie z Unii!

Wracać czy zostać? Już za niecałe p…

Mniej-więcej milionowa społeczność ...

Kiedy rozpoczyna się Adwent?

Kiedy rozpoczyna się Adwent?

Adwent jest okresem rozpoczynającym...

Dni wolne od pracy w 2018 i 2019 roku w Wielkiej Brytanii

Dni wolne od pracy w 2018 i 2019 ro…

Bank holidays (święta publiczne) oz...

Płaca minimalna w UK - rok 2018/2019

Płaca minimalna w UK - rok 2018/201…

Od kwietnia 2018 roku wzrosło najni...

Rok podatkowy 2018/2019 w UK - progi podatkowe

Rok podatkowy 2018/2019 w UK - prog…

Now rok podatkowy w Wielkiej Brytan...

Emerytura w UE

Emerytura w UE

Przepisy unijne i dwustronne u...

State Pension - emerytura w Wielkiej Brytanii

State Pension - emerytura w Wielkie…

Wielu z nas wydaje się że brytyjska...

National Living Wage nowy wskaźnik płacy minimalnej w UK

National Living Wage nowy wskaźnik …

Od kwietnia 2016 roku zacznie obowi...

TOPCASHBACK, czyli jak zarabiać kupując w Internecie

TOPCASHBACK, czyli jak zarabiać kup…

Ostatnio dość popularne stały się o...

Jak uzyskać potwierdzenie rezydentury w Wielkiej Brytanii

Jak uzyskać potwierdzenie rezydentu…

Obywatele Unii Europejskiej mogą pr...

Msze święte w języku polskim

Msze święte w języku polskim

Duża liczba imigrantów z Polski, a ...

Prev Next
  1. Finanse
  2. Polska
  3. Wielka Brytania
  4. Kościół
  5. Sport
  6. Zdrowie
NN Investment Partners – lata doświadczenia w zarabianiu

NN Investment Partne…

Można chować odkładać pieniądze na subkonto bankow...

Manuskrypty to dobra inwestycja

Manuskrypty to dobra…

Coraz więcej osób szuka alternatywnych sposobów po...

Bank w kieszeni czyli bankowość mobilna

Bank w kieszeni czyl…

Za pomocą smartfona robimy przelewy i monitorujemy...

Biometria ochroni twoje pieniądze

Biometria ochroni tw…

Współcześni, klienci banków są bardzo wymagający. ...

Coraz więcej Białorusinów pracuje w Polsce

Coraz więcej Białoru…

Obok Ukraińców, którzy są najliczniejszą grupą imi...

Rekordowe wyniki polskiego eksportu

Rekordowe wyniki pol…

W 2017 roku polskie firmy sprzedały za granicę tow...

Coraz większe wydatki na święta wielkanocne

Coraz większe wydatk…

Średnio 526 zł, czyli o 126 zł więcej niż w 2017 r...

Darmowe konto już weszło do ofert bankowych

Darmowe konto już we…

8 sierpnia weszły w życie zapisy zobowiązujące ban...

Barwy polskiego folkloru za granicą

Barwy polskiego folk…

Choć na stałe przebywają na obczyźnie, nie zapomin...

Odwiedź de Havilland Aircraft Museum w Londynie

Odwiedź de Havilland…

Najstarsze muzeum lotnictwa w Wielkiej Brytanii to...

Murapol będzie budował mieszkania na Wyspach

Murapol będzie budow…

Przez ostatnie lata Wielka Brytania była częstym k...

Kampania informacyjna NHS "Stay Well Pharmacy"

Kampania informacyjn…

„Farmaceuci mogą pomóc w rozwiązaniu mniej poważny...

Tytka charytatywna 2017

Tytka charytatywna 2…

W czwartek, 16 listopada 2017 roku, w jadłodajni C...

Caritas Polska w Światowym Dniu Chorego

Caritas Polska w Świ…

Obchodzony 11 lutego XXV Światowy Dzień Chorego je...

Być jak święty Paweł - "Daję Słowo"

Być jak święty Paweł…

Brak nadziei to największe cierpienie, dlatego Chr...

Bezrobotny ksiądz – 'Daję Słowo' na V niedzielę Wielkiego Postu

Bezrobotny ksiądz – …

Bezrobotny ksiądz, czy kiedykolwiek zabraknie tych...

Przebadaj się zanim zaczniesz uprawiać sport

Przebadaj się zanim …

Ponad 60 procent Polaków regularnie uprawia jakąś ...

Europejskie ligi piłkarskie notują rekordowe przychody

Europejskie ligi pił…

Europejskie ligi piłkarskie zarabiają więcej niż k...

V Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Morsów

V Międzynarodowe Mis…

Ponad 200 morsów z Polski i Europy wzięło udział w...

82 do 2066

82 do 2066

Można było się spodziewać, że FIFA powiększy liczb...

Zaszczep się przeciw grypie już dziś

Zaszczep się przeciw…

Szczepienia przeciw grypie są najskuteczniejszą oc...

Jesienna dieta oparta na kaszy jaglanej

Jesienna dieta opart…

Kasza jaglana powinna być podstawą wysoko odżywczy...

Co drugi Polak po 40 ma ten problem

Co drugi Polak po 40…

Co drugi Polak w wieku 40+ posiada protezę zębową....

Nietolerancja glutenu

Nietolerancja gluten…

Czy gluten jest substancją szkodliwą? Czym jest ni...

Wypełnij swoje Noworoczne postanowienia!

ny-papierosWielu z nas wraz z nadejściem Nowego Roku, zasiada przed pustą kartką papieru i wypisuje, często długą listę, Noworocznych postanowień.

Wiele z naszych postanowień jest bardzo podobnych:

  • - Rzucę Palenie
  • - Zacznę dietę
  • - Zacznę biegać, zapiszę się na siłownię lub na zajęcia jogi
  • - Odstawię słodycze
  • - Ograniczę picie alkoholu
  • - Poświęcę więcej czasu mojej rodzinie
  • - Zapiszę się na ten wieczorny kurs, o którym od dawna myślę

I wiele, wiele innych.

Niestety wielu z nas gdzieś po paru miesiącach zdaje sobie sprawę, jak niewiele z nich udało nam się wypełnić. Statystyki pokazują, ze aż 88% Noworocznych postanowień kończy się porażką, 12% oszukuje samych siebie, a 23% rezygnuje z nich już w pierwszym tygodniu stycznia. Średnio gdzieś w okolicach połowy lutego aż 80% procent badanych rezygnuje z nauki języka obcego czy zajęć z Jogi.

Taki stan rzeczy bardzo nadszarpuje nasze poczucie wartości i sprawia, ze czujemy się nieprzystosowani.

ny-paczekDlaczego jest nam tak ciężko utrzymać te Noworoczne postanowienia, mimo że jesteśmy w stanie ustanawiać sobie inne cele życiowe i je osiągać?

Powodem tego, że wiele z naszych postanowień kończy się porażką jest to, że często są to rzeczy, które chcielibyśmy przestać robić. Nasz mózg nie działa tutaj na naszą korzyść. W momencie, kiedy uznamy, że pewna rzecz jest zabroniona, część naszego mózgu natychmiast zaczyna się jej domagać.

Jeśli powiemy grupie osób żeby w danej chwili nie myślała o czekoladzie, to właśnie o niej nie mogą przestać myśleć i na pewno po nią sięgną, przy najbliższej okazji. Podobnym przykładem jest, kiedy mamy za zadanie nie myśleć o różowym słoniu, co pojawia się nam przed oczami, kiedy tylko je zamkniemy, każdy wie.

Psychologia Kognitywna nazywa ten system w mózgu Monitorem. Jednak Monitor nie jest jedyny, który należy winić. Ważna jest też siła woli. W czasie stresu, nasza siła woli ulega osłabieniu.

Działa to następująco - Kiedy jesteśmy w stanie stresu, nasz nastrój opada, a nasz mózg robi wszystko, żeby go jak najszybciej podwyższyć. Najszybciej, oznacza też najprościej jak słodycze, papieros czy kieliszek wina. Wtedy opieranie się tym zabronionym produktom stawia nas na właściwie przegranej pozycji. Badania dowodzą, że ludzie z większą siłą woli, którzy potrafią się kontrolować, mają szczęśliwsze i dłuższe życie, bardziej satysfakcjonujące związki, a ich kariera to pasmo sukcesów.

Kluczem jest tu zrozumienia, jak działa nasza siła woli. W dzisiejszych czasach jest ona ciągle wystawiana na próbę. Badania dowodzą, że wielu z nas spędza około czterech godzin dzienne na stawianie oporu różnym pokusom.

ny-bieznia-1Siła woli jest jak mięsień, który wymaga ćwiczeń. Może zostać dobrze rozwinięty dzięki małym, powtarzającym się zadaniom i będzie to dla niego świetna rozgrzewka i dużo bardziej efektowna niż lista generalnych postanowień. Tymi zadaniami może być np.: mycie zębów lewa ręką, jeśli jesteś praworęczny, ograniczenie wulgaryzmów, czy też zakaz używania niektórych zwrotów czy wyrazów. Dzięki tym małym zmianom nasza siła woli się wzmocni i będzie nam dużo łatwiej wykonać inne zadanie, które wymagają nakładu większej samokontroli jak np.: utrzymanie diety, czy powstrzymanie się od palenia.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest koncentracja. Nawet, jeśli nasza siła woli i kontrola są silne, a nasza uwaga na cel jest osłabiona to szanse na jego osiągnięcie maleją.

Kolejnym bardzo użytecznym sposobem na wzmocnienie samokontroli jest spowolnienie swojego oddechu. Dzięki temu nasz mózg jest w stanie łatwiej przechodzić od stresu do samokontroli.

Musimy też pamiętać, że wrogiem siły woli jest: niewystarczająca ilość snu, stres, a także spadek cukru we krwi. Dlatego ważne jest żeby nie zarywać nocy i mieć w pogotowiu jakaś przekąskę.

Kolejna sprany-cwiczwa na drodze do sukcesu jest, aby nie oczekiwać od siebie zbyt dużo i nie tworzyć zbyt długiej listy. Dobrym pomysłem jest, aby podzielić swoje oczekiwania na pół.

To znaczy, jeśli początkowo założyliśmy sobie, że będziemy ćwiczyć 3 razy w tygodniu po 1 godzinie, możemy to zmniejszyć ćwicząc np. po pół godziny. Wielu ludzi uważa, że nasz wybór jest pomiędzy robieniem czegoś na 100% lub nie robieniem niczego. Przecież miedzy 0% a 100% jest mnóstwo możliwości i duże pole do popisu.

Więc, jeśli nawet siedzisz teraz podjadając czekoladę, nie krytykuj siebie za to, ale poświęć więcej uwagi swojej sile woli.

Napisała
Elżbieta Daniluk
Psycholog

Poszukaj w zasobach internetu

Skorzystaj z popularnej wyszukiwarki Google

Reklama

Bestsellery

Podróżowanie

Kościół katolicki

Dziękujemy za odwiedzenie naszego portalu i wykazaną aktywność. Zapraszamy ponownie.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są pliki „cookies”?

Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Do czego używamy plików „cookies”?

W cookies znajdują się niezbędne informacje do prawidłowego funkcjonowania serwisu, w szczególności procesu autoryzacji (logowania), uproszczenia operacji związanych z lepszym dopasowaniem serwisu do potrzeb Użytkownika, tworzenia statystyk oglądalności oraz w przypadku realizacji dodatkowych funkcjonalności serwisu np. liczników, sond, sklepów internetowych, serwowania reklam. Informacje zawarte w cookies mogą być odczytywane wyłącznie przez serwer, który je utworzył.

Jakich plików „cookies” używamy?

Powszechnie stosowane są dwa rodzaje plików cookie – sesyjne oraz stałe. „Cookies” sesyjne, to pliki tymczasowe, które pozostają na urządzeniu użytkownika do momentu wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki. „Cookies” stałe pozostają w pamięci urządzenia użytkownika przez czas określony w ich parametrach lub do momentu ich ręcznego usunięcia.

Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Warunkiem działania „cookies” jest ich akceptacja w przeglądarce oraz ich nie usuwanie. Większość przeglądarek, z których można korzystać na komputerach, smartfonach czy innych urządzeniach, domyślnie akceptuje pliki „cookies”. Można zmienić te zasady w ustawieniach przeglądarki, najczęściej w zakładce Prywatność. Użytkownik może zablokować automatyczną obsługę plików cookie bądź ustawić, aby przeglądarka informowała o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w zakładce Pomoc w menu przeglądarki. Prosimy jednak pamiętać, że wyłączenie plików „cookies” może mieć wpływ na wyświetlanie naszej strony oraz na możliwość korzystania z niektórych jej funkcjonalności.

Gwarantujemy, że „cookies”, których używamy mają na celu jedynie poprawę działania serwisu, nie śledzą Użytkownika, nie są wykorzystywane do analizy pod kątem dostarczania Użytkownikowi sprofilowanych reklam lub innych celów marketingowych oraz nie zapisują informacji o stronach, które Użytkownik odwiedził w Internecie.

Uwaga! Na naszej stronie internetowej mogą znajdować się odwołania do innych serwisów internetowych, które stosują własne polityki prywatności. Rekomendujemy zapoznanie się z każdą z takich polityk, ponieważ anglia4u.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych serwisach.

Wyrażenie zgody na przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych.

Przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych wymaga zgody Użytkownika. Użytkownik może wyrazić zgodę, o której mowa w zdaniu poprzedzającym za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego urządzeniu. Takim oprogramowaniem jest przeglądarka internetowa. Najczęściej oprogramowanie przeznaczone do przeglądania stron www (przeglądarka internetowa) domyślnie zezwala na przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu użytkownika dlatego prosimy o sprawdzenie ustawień swojej przeglądarki. Informacja o zmianie tych ustawień jest przedstawiona poniżej.

Mozilla Firefox

W menu Narzędzia wybierz Opcje, a następnie zakładkę Prywatność. Tam możesz wyłączyć zapisywanie plików cookies w ogóle, bądź usunąć pojedyncze "ciasteczka".

Google Chrome

W menu w prawym górnym rogu przeglądarki wybierz Narzędzia oraz Wyczyść dane przeglądania... Tam możesz usunąć wszystkie pliki cookies, a także, klikając Więcej informacji, przejść do strony pomocy, z której dowiesz się jak dotrzeć do zaawansowanych ustawień plików cookies.

Internet Explorer

W menu Narzędzia wybierz Opcje internetowe, a następnie zakładkę Prywatność. Suwakiem możesz zmieniać ogólny poziom prywatności. Możesz też określać warunki dla poszczególnych serwisów internetowych po kliknięciu przycisku Witryny.

Opera

Otwórz menu Opera i wybierz Ustawienia, a następnie Wyczyść historię przeglądania... Tam możesz usunąć pliki cookies, a także przejść do szczegółowych ustawień klikając przycisk Zarządzaj ciasteczkami...

Apple Safari

W menu Safari wybierz Preferencje, a następnie zakładkę Prywatność, gdzie możesz zarządzać plikami cookies.