Menu
Kody podatkowe w Wielkiej Brytanii - 2019/2020

Kody podatkowe w Wielkiej Brytanii …

Kody podatkowe stosowane w Wielkiej...

Progi podatkowe w UK - rok podatkowy 2019/2020

Progi podatkowe w UK - rok podatkow…

Now rok podatkowy w Wielkiej Brytan...

Od kwietnia 2019 wrosła płaca minimalna w UK - rok 2019/2020

Od kwietnia 2019 wrosła płaca minim…

W kwietniu 2019 roku wzrosło najniż...

Brexit – jak uzyskać międzynarodowe prawo jazdy

Brexit – jak uzyskać międzynarodowe…

Po opuszczeniu Unii Europejskiej pr...

Brexit a prawo jazdy

Brexit a prawo jazdy

Istnieje duże prawdopodobieństwo, ż...

Jak obniżyć wydatki na leki w Anglii

Jak obniżyć wydatki na leki w Angli…

Leki wszędzie są drogie, wielu chwa...

Co nas czeka po brexicie?

Co nas czeka po brexicie?

Londyn i Bruksela uzgodniły już, ja...

Dni wolne od pracy w 2018 i 2019 roku w Wielkiej Brytanii

Dni wolne od pracy w 2018 i 2019 ro…

Bank holidays (święta publiczne) oz...

Emerytura w UE

Emerytura w UE

Przepisy unijne i dwustronne u...

State Pension - emerytura w Wielkiej Brytanii

State Pension - emerytura w Wielkie…

Wielu z nas wydaje się że brytyjska...

TOPCASHBACK, czyli jak zarabiać kupując w Internecie

TOPCASHBACK, czyli jak zarabiać kup…

Ostatnio dość popularne stały się o...

Msze święte w języku polskim

Msze święte w języku polskim

Duża liczba imigrantów z Polski, a ...

Prev Next
  1. Finanse
  2. Polska
  3. Wielka Brytania
  4. Kościół
  5. Sport
  6. Zdrowie
Inwestycje w nieruchomości stają się coraz popularniejsze

Inwestycje w nieruch…

Crowdfunding nieruchomości na świecie zyskuje na p...

Obligacje korporacyjne - to trudny rynek

Obligacje korporacyj…

Obligacje korporacyjne cieszą się coraz większym z...

Spółki opuszczają warszawską giełdę

Spółki opuszczają wa…

W ubiegłym roku po raz pierwszy od 14 lat liczba s...

W Polsce rok 2016 był raczej słabym rokiem

W Polsce rok 2016 by…

Decyzja o brexicie oraz wybór Donalda Tr...

Brexit - polski rząd deklaruje pomoc dla eksporterów

Brexit - polski rząd…

Po kolejnym odrzuceniu porozumienia z UE prze...

W kraju czy za granicą – gdzie spędzamy Sylwestra

W kraju czy za grani…

Coraz częściej sylwestrowe plany łączymy z wyjazde...

Rusza ogólnopolska akcja bezpłatnych badań Strefa na Zdrowie Polpharmy

Rusza ogólnopolska a…

Od maja do października bezpłatne badania Strefy n...

Oszustwa internetowe - 'lipne rachunki za energię'

Oszustwa internetowe…

W związku z występującymi przypadkami oszustw inte...

Niepewność związana z Brexitem

Niepewność związana …

Dziennik "The Times" ujawnił niedawno, że oficerow...

Ubezpieczenie urządzeń mobilnych

Ubezpieczenie urządz…

Smartfony doskonale sprawdzają się zarówno w roli ...

State Pension - emerytura w Wielkiej Brytanii

State Pension - emer…

Wielu z nas wydaje się że brytyjska emerytura zape...

Brexit – jak uzyskać międzynarodowe prawo jazdy

Brexit – jak uzyskać…

Po opuszczeniu Unii Europejskiej przez Wielką Bryt...

Muzeum Archidiecezji Warszawskiej zaprasza na wystawę ANIMA MEA

Muzeum Archidiecezji…

Czy zastanawialiście się kiedyś jak wygląda wasza ...

Droga żywa - Daję Słowo na niedzielę 02-06-2019

Droga żywa - Daję Sł…

Pozdrowienia z Asyżu, o załamywaniu się, o zasłoni...

Rusz d...ę - Daję Słowo na niedzielę 6 stycznia 2019

Rusz d...ę - Daję Sł…

Rozważania o. Mateusza Stachowskiego dotyczą ...

Głos ryby - Daję Słowo na III niedzielę Wielkanocną - 05-05-2019

Głos ryby - Daję Sło…

Dzisiejsze Słowo Boże jest o obietnicach Boga, o t...

Nowatorska metoda ćwiczeń Fit&Slide

Nowatorska metoda ćw…

Technika Fit&Slide to alternatywa choćby dla&n...

Przebadaj się zanim zaczniesz uprawiać sport

Przebadaj się zanim …

Ponad 60 procent Polaków regularnie uprawia jakąś ...

Chcesz schudnąć - ćwicz rano

Chcesz schudnąć - ćw…

Na skuteczność treningów wpływa nie tylko sys...

Europejskie ligi piłkarskie notują rekordowe przychody

Europejskie ligi pił…

Europejskie ligi piłkarskie zarabiają więcej niż k...

Czy każda marchewka kupiona na bazarku jest eko?

Czy każda marchewka …

Polska Izba Żywności Ekologicznej ruszyła z kampan...

Zdrowy jak ryba

Zdrowy jak ryba

Czy jedzenie ryb wpływają na pracę mózgu i układu ...

Co drugi Polak po 40 ma ten problem

Co drugi Polak po 40…

Co drugi Polak w wieku 40+ posiada protezę zębową....

Fakty i mity dotyczące czekolady

Fakty i mity dotyczą…

Czy czekolada poprawia nasz nastrój? Czy można się...

Wypełnij swoje Noworoczne postanowienia!

ny-papierosWielu z nas wraz z nadejściem Nowego Roku, zasiada przed pustą kartką papieru i wypisuje, często długą listę, Noworocznych postanowień.

Wiele z naszych postanowień jest bardzo podobnych:

  • - Rzucę Palenie
  • - Zacznę dietę
  • - Zacznę biegać, zapiszę się na siłownię lub na zajęcia jogi
  • - Odstawię słodycze
  • - Ograniczę picie alkoholu
  • - Poświęcę więcej czasu mojej rodzinie
  • - Zapiszę się na ten wieczorny kurs, o którym od dawna myślę

I wiele, wiele innych.

Niestety wielu z nas gdzieś po paru miesiącach zdaje sobie sprawę, jak niewiele z nich udało nam się wypełnić. Statystyki pokazują, ze aż 88% Noworocznych postanowień kończy się porażką, 12% oszukuje samych siebie, a 23% rezygnuje z nich już w pierwszym tygodniu stycznia. Średnio gdzieś w okolicach połowy lutego aż 80% procent badanych rezygnuje z nauki języka obcego czy zajęć z Jogi.

Taki stan rzeczy bardzo nadszarpuje nasze poczucie wartości i sprawia, ze czujemy się nieprzystosowani.

ny-paczekDlaczego jest nam tak ciężko utrzymać te Noworoczne postanowienia, mimo że jesteśmy w stanie ustanawiać sobie inne cele życiowe i je osiągać?

Powodem tego, że wiele z naszych postanowień kończy się porażką jest to, że często są to rzeczy, które chcielibyśmy przestać robić. Nasz mózg nie działa tutaj na naszą korzyść. W momencie, kiedy uznamy, że pewna rzecz jest zabroniona, część naszego mózgu natychmiast zaczyna się jej domagać.

Jeśli powiemy grupie osób żeby w danej chwili nie myślała o czekoladzie, to właśnie o niej nie mogą przestać myśleć i na pewno po nią sięgną, przy najbliższej okazji. Podobnym przykładem jest, kiedy mamy za zadanie nie myśleć o różowym słoniu, co pojawia się nam przed oczami, kiedy tylko je zamkniemy, każdy wie.

Psychologia Kognitywna nazywa ten system w mózgu Monitorem. Jednak Monitor nie jest jedyny, który należy winić. Ważna jest też siła woli. W czasie stresu, nasza siła woli ulega osłabieniu.

Działa to następująco - Kiedy jesteśmy w stanie stresu, nasz nastrój opada, a nasz mózg robi wszystko, żeby go jak najszybciej podwyższyć. Najszybciej, oznacza też najprościej jak słodycze, papieros czy kieliszek wina. Wtedy opieranie się tym zabronionym produktom stawia nas na właściwie przegranej pozycji. Badania dowodzą, że ludzie z większą siłą woli, którzy potrafią się kontrolować, mają szczęśliwsze i dłuższe życie, bardziej satysfakcjonujące związki, a ich kariera to pasmo sukcesów.

Kluczem jest tu zrozumienia, jak działa nasza siła woli. W dzisiejszych czasach jest ona ciągle wystawiana na próbę. Badania dowodzą, że wielu z nas spędza około czterech godzin dzienne na stawianie oporu różnym pokusom.

ny-bieznia-1Siła woli jest jak mięsień, który wymaga ćwiczeń. Może zostać dobrze rozwinięty dzięki małym, powtarzającym się zadaniom i będzie to dla niego świetna rozgrzewka i dużo bardziej efektowna niż lista generalnych postanowień. Tymi zadaniami może być np.: mycie zębów lewa ręką, jeśli jesteś praworęczny, ograniczenie wulgaryzmów, czy też zakaz używania niektórych zwrotów czy wyrazów. Dzięki tym małym zmianom nasza siła woli się wzmocni i będzie nam dużo łatwiej wykonać inne zadanie, które wymagają nakładu większej samokontroli jak np.: utrzymanie diety, czy powstrzymanie się od palenia.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest koncentracja. Nawet, jeśli nasza siła woli i kontrola są silne, a nasza uwaga na cel jest osłabiona to szanse na jego osiągnięcie maleją.

Kolejnym bardzo użytecznym sposobem na wzmocnienie samokontroli jest spowolnienie swojego oddechu. Dzięki temu nasz mózg jest w stanie łatwiej przechodzić od stresu do samokontroli.

Musimy też pamiętać, że wrogiem siły woli jest: niewystarczająca ilość snu, stres, a także spadek cukru we krwi. Dlatego ważne jest żeby nie zarywać nocy i mieć w pogotowiu jakaś przekąskę.

Kolejna sprany-cwiczwa na drodze do sukcesu jest, aby nie oczekiwać od siebie zbyt dużo i nie tworzyć zbyt długiej listy. Dobrym pomysłem jest, aby podzielić swoje oczekiwania na pół.

To znaczy, jeśli początkowo założyliśmy sobie, że będziemy ćwiczyć 3 razy w tygodniu po 1 godzinie, możemy to zmniejszyć ćwicząc np. po pół godziny. Wielu ludzi uważa, że nasz wybór jest pomiędzy robieniem czegoś na 100% lub nie robieniem niczego. Przecież miedzy 0% a 100% jest mnóstwo możliwości i duże pole do popisu.

Więc, jeśli nawet siedzisz teraz podjadając czekoladę, nie krytykuj siebie za to, ale poświęć więcej uwagi swojej sile woli.

Napisała
Elżbieta Daniluk
Psycholog

Poszukaj w zasobach internetu

Skorzystaj z popularnej wyszukiwarki Google

Reklama

Bestsellery

CIPKOnotes
  • Autor: Paulina Klepacz, Aleksandra Nowak
  • Cena: 24.90 zł
Dodaj CIPKOnotes do koszyka

Podróżowanie

Kościół katolicki

Dziękujemy za odwiedzenie naszego portalu i wykazaną aktywność. Zapraszamy ponownie.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są pliki „cookies”?

Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Do czego używamy plików „cookies”?

W cookies znajdują się niezbędne informacje do prawidłowego funkcjonowania serwisu, w szczególności procesu autoryzacji (logowania), uproszczenia operacji związanych z lepszym dopasowaniem serwisu do potrzeb Użytkownika, tworzenia statystyk oglądalności oraz w przypadku realizacji dodatkowych funkcjonalności serwisu np. liczników, sond, sklepów internetowych, serwowania reklam. Informacje zawarte w cookies mogą być odczytywane wyłącznie przez serwer, który je utworzył.

Jakich plików „cookies” używamy?

Powszechnie stosowane są dwa rodzaje plików cookie – sesyjne oraz stałe. „Cookies” sesyjne, to pliki tymczasowe, które pozostają na urządzeniu użytkownika do momentu wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki. „Cookies” stałe pozostają w pamięci urządzenia użytkownika przez czas określony w ich parametrach lub do momentu ich ręcznego usunięcia.

Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Warunkiem działania „cookies” jest ich akceptacja w przeglądarce oraz ich nie usuwanie. Większość przeglądarek, z których można korzystać na komputerach, smartfonach czy innych urządzeniach, domyślnie akceptuje pliki „cookies”. Można zmienić te zasady w ustawieniach przeglądarki, najczęściej w zakładce Prywatność. Użytkownik może zablokować automatyczną obsługę plików cookie bądź ustawić, aby przeglądarka informowała o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w zakładce Pomoc w menu przeglądarki. Prosimy jednak pamiętać, że wyłączenie plików „cookies” może mieć wpływ na wyświetlanie naszej strony oraz na możliwość korzystania z niektórych jej funkcjonalności.

Gwarantujemy, że „cookies”, których używamy mają na celu jedynie poprawę działania serwisu, nie śledzą Użytkownika, nie są wykorzystywane do analizy pod kątem dostarczania Użytkownikowi sprofilowanych reklam lub innych celów marketingowych oraz nie zapisują informacji o stronach, które Użytkownik odwiedził w Internecie.

Uwaga! Na naszej stronie internetowej mogą znajdować się odwołania do innych serwisów internetowych, które stosują własne polityki prywatności. Rekomendujemy zapoznanie się z każdą z takich polityk, ponieważ anglia4u.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych serwisach.

Wyrażenie zgody na przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych.

Przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych wymaga zgody Użytkownika. Użytkownik może wyrazić zgodę, o której mowa w zdaniu poprzedzającym za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego urządzeniu. Takim oprogramowaniem jest przeglądarka internetowa. Najczęściej oprogramowanie przeznaczone do przeglądania stron www (przeglądarka internetowa) domyślnie zezwala na przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu użytkownika dlatego prosimy o sprawdzenie ustawień swojej przeglądarki. Informacja o zmianie tych ustawień jest przedstawiona poniżej.

Mozilla Firefox

W menu Narzędzia wybierz Opcje, a następnie zakładkę Prywatność. Tam możesz wyłączyć zapisywanie plików cookies w ogóle, bądź usunąć pojedyncze "ciasteczka".

Google Chrome

W menu w prawym górnym rogu przeglądarki wybierz Narzędzia oraz Wyczyść dane przeglądania... Tam możesz usunąć wszystkie pliki cookies, a także, klikając Więcej informacji, przejść do strony pomocy, z której dowiesz się jak dotrzeć do zaawansowanych ustawień plików cookies.

Internet Explorer

W menu Narzędzia wybierz Opcje internetowe, a następnie zakładkę Prywatność. Suwakiem możesz zmieniać ogólny poziom prywatności. Możesz też określać warunki dla poszczególnych serwisów internetowych po kliknięciu przycisku Witryny.

Opera

Otwórz menu Opera i wybierz Ustawienia, a następnie Wyczyść historię przeglądania... Tam możesz usunąć pliki cookies, a także przejść do szczegółowych ustawień klikając przycisk Zarządzaj ciasteczkami...

Apple Safari

W menu Safari wybierz Preferencje, a następnie zakładkę Prywatność, gdzie możesz zarządzać plikami cookies.