Menu

.

Czy Europa ograniczy import rosyjskiego gazu?

Czy Europa ograniczy import rosyjsk…

– Gdybyśmy wprowadzili sankcje...

Narodowy Bank Ukrainy zbiera pieniądze na wsparcie armii

Narodowy Bank Ukrainy zbiera pienią…

Od momentu rosyjskiej napaści Narod...

Tarcze antyinflacyjne niewiele pomogą

Tarcze antyinflacyjne niewiele pomo…

1 lutego weszła w życie obniżk...

Warto założyć firmę w Estonii

Warto założyć firmę w Estonii

Przybywa polskich firm, które planu...

Tymczasowe aresztowanie jest nadużywane w Polsce

Tymczasowe aresztowanie jest naduży…

W Polsce od 2015 roku sukcesywnie r...

Płaca minimalna w UK - rok 2021/2022

Płaca minimalna w UK - rok 2021/202…

Od 1 kwietnia 2021 roku wzrosło naj...

Jak skarbówka może zniszczyć uczciwy biznes

Jak skarbówka może zniszczyć uczciw…

Dane pokazują, że luka VAT w P...

MS chce tylnymi drzwiami wprowadzić regulatora polskiego internetu

MS chce tylnymi drzwiami wprowadzić…

Ustawa wolnościowa została 22 stycz...

Jak obniżyć wydatki na leki w Anglii

Jak obniżyć wydatki na leki w Angli…

Leki wszędzie są drogie, wielu chwa...

State Pension - emerytura w Wielkiej Brytanii

State Pension - emerytura w Wielkie…

Wielu z nas wydaje się że brytyjska...

Prev Next
  1. Finanse
  2. Polska
  3. Wielka Brytania
  4. Kościół
  5. Zdrowie
Wzrasta limit wpłat na IKE i IKZE

Wzrasta limit wpłat …

Wpłaty na IKE i IKZE, czyli indywidualne kont...

Kredyt hipoteczny ze stałym oprocentowaniem

Kredyt hipoteczny ze…

Tylko do końca czerwca banki mają czas, by wprowad...

Niepewność na rynkach finansowych

Niepewność na rynkac…

– Sytuacja na rynkach finansowych przypomina w&nbs...

Banki ograniczyły dostępność kredytów

Banki ograniczyły do…

Pod wpływem kolejnego lockdownu i wciąż niski...

Najwięcej żywności marnujemy w grudniu

Najwięcej żywności m…

Podczas izolacji wielu Polaków zmieniło swoje zwyc...

Potrzebni pracownicy branży IT

Potrzebni pracownicy…

Katowice znajdują się w pierwszej piątce naja...

Z powodu pandemii e-learning zyskuje na popularności

Z powodu pandemii e-…

Z początkiem października rozpoczął się rok akadem...

Widmo bankructw znowu zawisło nad gastronomią

Widmo bankructw znow…

Branża gastronomiczna krótko miała możliwość prowa...

Pomoc dla ofiar przemocy domowej w UK

Pomoc dla ofiar prze…

Rząd przypomina społecznościom wschodnioeuropejski...

W poszukiwaniu śniegu na Święta. Z jakimi wyzwaniami mierzą się polonijni rodzice?

W poszukiwaniu śnieg…

Według Ministerstwa Spraw Zagranicznych, poza kraj...

Płaca minimalna w UK - rok 2021/2022

Płaca minimalna w UK…

Od 1 kwietnia 2021 roku wzrosło najniższe wynagrod...

Podwójne zagrożenie w postaci Covid-19 i grypy

Podwójne zagrożenie …

Wraz ze zmianą pór roku, gdy dzieci wracają do szk...

Słowo Boże na niedzielę 5 czerwca 2022 roku

Słowo Boże na niedzi…

Słowo Boże na uroczystość Zesłania Ducha Świętego ...

Słowo Boże na niedzielę 15 sierpnia 2021 roku

Słowo Boże na niedzi…

XX Niedziela Zwykła - 15 sierpnia 2021 roku. Komen...

Słowo Boże na niedzielę 17 października 2021 roku

Słowo Boże na niedzi…

XXIX Niedziela Zwykła - 17 października 2021 roku....

Słowo Boże na niedzielę 20 marca 2022 roku

Słowo Boże na niedzi…

III Niedziela Wielkiego Postu - 20 marca 2022 roku...

Mutacje koronawirusa mogą pochodzić od zwierząt

Mutacje koronawirusa…

Koronawirusem SARS-CoV-2 może się zakażać wiele ga...

Keczup a nowotwory

Keczup a nowotwory

Jest dodawany niemal do wszystkiego. Okazuje się, ...

Prywatne ubezpieczenie szpitalne

Prywatne ubezpieczen…

Oferta Grupy LUX MED była do tej pory skupiona wok...

Ciche objawy miażdżycy

Ciche objawy miażdży…

Miażdżyca to podstępna choroba. Zwykle zaczyna się...

ny-papierosWielu z nas wraz z nadejściem Nowego Roku, zasiada przed pustą kartką papieru i wypisuje, często długą listę, Noworocznych postanowień.

Wiele z naszych postanowień jest bardzo podobnych:

  • - Rzucę Palenie
  • - Zacznę dietę
  • - Zacznę biegać, zapiszę się na siłownię lub na zajęcia jogi
  • - Odstawię słodycze
  • - Ograniczę picie alkoholu
  • - Poświęcę więcej czasu mojej rodzinie
  • - Zapiszę się na ten wieczorny kurs, o którym od dawna myślę

I wiele, wiele innych.

Niestety wielu z nas gdzieś po paru miesiącach zdaje sobie sprawę, jak niewiele z nich udało nam się wypełnić. Statystyki pokazują, ze aż 88% Noworocznych postanowień kończy się porażką, 12% oszukuje samych siebie, a 23% rezygnuje z nich już w pierwszym tygodniu stycznia. Średnio gdzieś w okolicach połowy lutego aż 80% procent badanych rezygnuje z nauki języka obcego czy zajęć z Jogi.

Taki stan rzeczy bardzo nadszarpuje nasze poczucie wartości i sprawia, ze czujemy się nieprzystosowani.

ny-paczekDlaczego jest nam tak ciężko utrzymać te Noworoczne postanowienia, mimo że jesteśmy w stanie ustanawiać sobie inne cele życiowe i je osiągać?

Powodem tego, że wiele z naszych postanowień kończy się porażką jest to, że często są to rzeczy, które chcielibyśmy przestać robić. Nasz mózg nie działa tutaj na naszą korzyść. W momencie, kiedy uznamy, że pewna rzecz jest zabroniona, część naszego mózgu natychmiast zaczyna się jej domagać.

Jeśli powiemy grupie osób żeby w danej chwili nie myślała o czekoladzie, to właśnie o niej nie mogą przestać myśleć i na pewno po nią sięgną, przy najbliższej okazji. Podobnym przykładem jest, kiedy mamy za zadanie nie myśleć o różowym słoniu, co pojawia się nam przed oczami, kiedy tylko je zamkniemy, każdy wie.

Psychologia Kognitywna nazywa ten system w mózgu Monitorem. Jednak Monitor nie jest jedyny, który należy winić. Ważna jest też siła woli. W czasie stresu, nasza siła woli ulega osłabieniu.

Działa to następująco - Kiedy jesteśmy w stanie stresu, nasz nastrój opada, a nasz mózg robi wszystko, żeby go jak najszybciej podwyższyć. Najszybciej, oznacza też najprościej jak słodycze, papieros czy kieliszek wina. Wtedy opieranie się tym zabronionym produktom stawia nas na właściwie przegranej pozycji. Badania dowodzą, że ludzie z większą siłą woli, którzy potrafią się kontrolować, mają szczęśliwsze i dłuższe życie, bardziej satysfakcjonujące związki, a ich kariera to pasmo sukcesów.

Kluczem jest tu zrozumienia, jak działa nasza siła woli. W dzisiejszych czasach jest ona ciągle wystawiana na próbę. Badania dowodzą, że wielu z nas spędza około czterech godzin dzienne na stawianie oporu różnym pokusom.

ny-bieznia-1Siła woli jest jak mięsień, który wymaga ćwiczeń. Może zostać dobrze rozwinięty dzięki małym, powtarzającym się zadaniom i będzie to dla niego świetna rozgrzewka i dużo bardziej efektowna niż lista generalnych postanowień. Tymi zadaniami może być np.: mycie zębów lewa ręką, jeśli jesteś praworęczny, ograniczenie wulgaryzmów, czy też zakaz używania niektórych zwrotów czy wyrazów. Dzięki tym małym zmianom nasza siła woli się wzmocni i będzie nam dużo łatwiej wykonać inne zadanie, które wymagają nakładu większej samokontroli jak np.: utrzymanie diety, czy powstrzymanie się od palenia.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest koncentracja. Nawet, jeśli nasza siła woli i kontrola są silne, a nasza uwaga na cel jest osłabiona to szanse na jego osiągnięcie maleją.

Kolejnym bardzo użytecznym sposobem na wzmocnienie samokontroli jest spowolnienie swojego oddechu. Dzięki temu nasz mózg jest w stanie łatwiej przechodzić od stresu do samokontroli.

Musimy też pamiętać, że wrogiem siły woli jest: niewystarczająca ilość snu, stres, a także spadek cukru we krwi. Dlatego ważne jest żeby nie zarywać nocy i mieć w pogotowiu jakaś przekąskę.

Kolejna sprany-cwiczwa na drodze do sukcesu jest, aby nie oczekiwać od siebie zbyt dużo i nie tworzyć zbyt długiej listy. Dobrym pomysłem jest, aby podzielić swoje oczekiwania na pół.

To znaczy, jeśli początkowo założyliśmy sobie, że będziemy ćwiczyć 3 razy w tygodniu po 1 godzinie, możemy to zmniejszyć ćwicząc np. po pół godziny. Wielu ludzi uważa, że nasz wybór jest pomiędzy robieniem czegoś na 100% lub nie robieniem niczego. Przecież miedzy 0% a 100% jest mnóstwo możliwości i duże pole do popisu.

Więc, jeśli nawet siedzisz teraz podjadając czekoladę, nie krytykuj siebie za to, ale poświęć więcej uwagi swojej sile woli.

Napisała
Elżbieta Daniluk
Psycholog

Poszukaj w zasobach internetu

Skorzystaj z popularnej wyszukiwarki Google

Reklama

Kościół katolicki

Bestsellery

Choroba afektywna dwubiegunowa, czyli ze skrajności w skrajność
  • Autor: Monika Kotlarek
  • Cena: 54.90 38.43 zł
Dodaj Choroba afektywna dwubiegunowa, czyli ze skrajności w skrajność do koszyka

Podróżowanie

Dziękujemy za odwiedzenie naszego portalu i wykazaną aktywność. Zapraszamy ponownie.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są pliki „cookies”?

Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Do czego używamy plików „cookies”?

W cookies znajdują się niezbędne informacje do prawidłowego funkcjonowania serwisu, w szczególności procesu autoryzacji (logowania), uproszczenia operacji związanych z lepszym dopasowaniem serwisu do potrzeb Użytkownika, tworzenia statystyk oglądalności oraz w przypadku realizacji dodatkowych funkcjonalności serwisu np. liczników, sond, sklepów internetowych, serwowania reklam. Informacje zawarte w cookies mogą być odczytywane wyłącznie przez serwer, który je utworzył.

Jakich plików „cookies” używamy?

Powszechnie stosowane są dwa rodzaje plików cookie – sesyjne oraz stałe. „Cookies” sesyjne, to pliki tymczasowe, które pozostają na urządzeniu użytkownika do momentu wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki. „Cookies” stałe pozostają w pamięci urządzenia użytkownika przez czas określony w ich parametrach lub do momentu ich ręcznego usunięcia.

Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Warunkiem działania „cookies” jest ich akceptacja w przeglądarce oraz ich nie usuwanie. Większość przeglądarek, z których można korzystać na komputerach, smartfonach czy innych urządzeniach, domyślnie akceptuje pliki „cookies”. Można zmienić te zasady w ustawieniach przeglądarki, najczęściej w zakładce Prywatność. Użytkownik może zablokować automatyczną obsługę plików cookie bądź ustawić, aby przeglądarka informowała o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w zakładce Pomoc w menu przeglądarki. Prosimy jednak pamiętać, że wyłączenie plików „cookies” może mieć wpływ na wyświetlanie naszej strony oraz na możliwość korzystania z niektórych jej funkcjonalności.

Gwarantujemy, że „cookies”, których używamy mają na celu jedynie poprawę działania serwisu, nie śledzą Użytkownika, nie są wykorzystywane do analizy pod kątem dostarczania Użytkownikowi sprofilowanych reklam lub innych celów marketingowych oraz nie zapisują informacji o stronach, które Użytkownik odwiedził w Internecie.

Uwaga! Na naszej stronie internetowej mogą znajdować się odwołania do innych serwisów internetowych, które stosują własne polityki prywatności. Rekomendujemy zapoznanie się z każdą z takich polityk, ponieważ anglia4u.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych serwisach.

Wyrażenie zgody na przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych.

Przechowywanie plików „cookies” i dostęp do informacji w nich zawartych wymaga zgody Użytkownika. Użytkownik może wyrazić zgodę, o której mowa w zdaniu poprzedzającym za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego urządzeniu. Takim oprogramowaniem jest przeglądarka internetowa. Najczęściej oprogramowanie przeznaczone do przeglądania stron www (przeglądarka internetowa) domyślnie zezwala na przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu użytkownika dlatego prosimy o sprawdzenie ustawień swojej przeglądarki. Informacja o zmianie tych ustawień jest przedstawiona poniżej.

Mozilla Firefox

W menu Narzędzia wybierz Opcje, a następnie zakładkę Prywatność. Tam możesz wyłączyć zapisywanie plików cookies w ogóle, bądź usunąć pojedyncze "ciasteczka".

Google Chrome

W menu w prawym górnym rogu przeglądarki wybierz Narzędzia oraz Wyczyść dane przeglądania... Tam możesz usunąć wszystkie pliki cookies, a także, klikając Więcej informacji, przejść do strony pomocy, z której dowiesz się jak dotrzeć do zaawansowanych ustawień plików cookies.

Internet Explorer

W menu Narzędzia wybierz Opcje internetowe, a następnie zakładkę Prywatność. Suwakiem możesz zmieniać ogólny poziom prywatności. Możesz też określać warunki dla poszczególnych serwisów internetowych po kliknięciu przycisku Witryny.

Opera

Otwórz menu Opera i wybierz Ustawienia, a następnie Wyczyść historię przeglądania... Tam możesz usunąć pliki cookies, a także przejść do szczegółowych ustawień klikając przycisk Zarządzaj ciasteczkami...

Apple Safari

W menu Safari wybierz Preferencje, a następnie zakładkę Prywatność, gdzie możesz zarządzać plikami cookies.